پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیرازیان کانون های مساجد

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از افتتاح چهار کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان به مناسبت هفته گرامیداشت هفته وحدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: هم‌زمان با هفته گرامیداشت وحدت 2 کانون فرهنگی و هنری در شهرستان راز و جرگلان، یک کانون در شهرستان مانه و سملقان و یک کانون در شهرستان بجنورد افتتاح می‌شود.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری «شفاء» در مسجد محمد رسول‌الله روستای بگ پولاد و کانون فرهنگی و هنری «حنیف» در روستای گز از توابع شهرستان راز و جرگلان از جمله این کانون‌ها است که به بهره‌برداری می‌رسند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری «اباعبدالله الحسین (ع)» در منطقه کوی امام هادی(ع) بجنورد و کانون «محبان اهل‌بیت (ع)» هم در روستای عشق‌آباد شهرستان مانه و سملقان نیز افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه با افتتاح این چهار کانون، آمار کمی کانون‌های مساجد به 355 باب افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این کانون‌ها با نظارت دبیرخانه استان همکاری امام جماعت، هیئت‌امنا، مدیریت مطلوب مدیر کانون و همکاری عوامل به محلی برای تربیت صحیح اسلامی، رشد و تقویت استعدادهای فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان تبدیل خواهد شد.

شیرازیان همچنین برپایی جشن‌های هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) در تمام کانون‌های فرهنگی و هنری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این ایام از منتخبان مسابقه کتاب‌خوانی «انسان 250 ساله» طی مراسمی تقدیر می‌شود.

وی، اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده» در قالب یک روز فرهنگی در روستای قلعه خان، محفل انس با قرآن کریم در روستای ینگه قلعه بجنورد و برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب را از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته وحدت اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی با محوریت وحدت علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه آنچه در دنیای اسلام طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد وحدت است که باید در این هفته بیشتر به آن توجه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha