جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت رشد و توسعه حوزه‌های علمیه گفت: رشد كمّي و كيفي حوزه علميه عامل ارتقاء امنيت اجتماعي در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حسین کوثری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید فرماندار و شهردار شیروان از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم، در جمع طلاب و اساتید این مدرسه اظهار داشت: تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه ضروری است.

وی با اشاره به تلاش‌های علمی این مدرسه، خواستار تقویت زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی برای طلاب این مدرسه شد و افزود: کسب مقام نخست این مدرسه طی سال‌های اخیر در استان و حضور طلاب و اساتید مدرسه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان بسیار ارزشمند و اثرگذار در حوزه تقویت باورهای دینی و هنجارهای اجتماعی است.

امام‌جمعه شیروان تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند نتیجه آن ایجاد یک امنیت اجتماعی پایدار، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی خواهد بود.

وی با اشاره به قدمت بالای مدرسه علمیه شیروان و فرسودگی بخش اعظمی از زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی اين مدرسه، از مسئولین خواست برای بازسازی و توسعه آن برنامه‌ریزی کنند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، حوزه‌های علمیه را خاستگاه اولیه دینی و ارزش‌های الهی دانست و با اشاره به استقلال حوزه‌های علمیه و عدم اتکای آن‌ها به بودجه‌های دولتی، از خیران و واقفین شهرستان خواست تا با تقویت مدارس علمیه و ایجاد صدقه جاریه به نشر معارف الهی و تقویت مبانی دینی کمک نمایند.

حوزه‌ علمیه؛ مهد پرورش بزرگان و عالمان دینی

دکتر مرآتی فرماندار شیروان نیز، حوزه‌های علمیه را مهد پرورش بزرگان و عالمان دینی خوانده، و رمز ماندگاری و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را رهبری یک عالم دینی و برخاسته از حجره‌های طلبگی دانست.

وی با اشاره به درایت و دوراندیشی امام راحل (ره) برای عدم وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت‌ها در اعصار مختلف، گفت: اگر چه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به صورت فردی اداره می‌شدند، اما این به معنای سلب مسئولیت از دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیست و دولتمردان باید برای توسعه همه‌جانبه این مراکز مهم فرهنگی تلاش نمایند.

فرماندار شیروان کسب مقامات علمی، همچنین فعالیت‌های این مدرسه در عرصه‌های مختلف در سطح شهرستان را حاکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان برشمرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا کمبودهای موجود مرتفع شود.

وی همچنین تنظیم یک برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت را برای ارتقاء کمی و کیفی و همچنین ارتباط مستمر و مسئولان حوزه و فرمانداری را برای رشد همه‌جانبه اين مدرسه علمیه و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها ضروری عنوان کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سعادتی مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) گزارش مختصری از فعالیت‌های مختلف مدرسه ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha