جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست میان ادیانی در جامعه اسلامی تگزاس شمالی برگزار شد

حوزه/ جامعه اسلامی شمال تگزاس، نشست میان ادیانی به مناسبت بزرگداشت دو تن از شخصیت‌های برجسته اسلامی یعنی «مالکوم ایکس» یکی از فعالان برجسته در جامعه اسلامی آمریکا و «محمد علی کلی» قهرمان ملی این کشور برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از fox4news، جامعه اسلامی شمال تگزاس در ایالات متحده، با برگزاری مراسم میان ادیانی برای بزرگداشت دو تن از شخصیت‌های مسلمان برجسته در آمریکا، به جنگ تفرقه و دشمنی در جامعه کنونی اسلام‌هراس آمریکا رفتند.

این گردهمایی میان ادیانی به افتخار زندگی و میراث باقی‌مانده از دو شخصیت مسلمان آمریکایی یعنی «مالکوم ایکس»، یکی از فعالان برجسته مذهبی در جامعه اسلامی آمریکا و «محمد علی کلی»، قهرمان ملی این کشور و همچنین در پاسخ به توییت‌های اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستیزانه بازنشر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برگزار شد.

دختران این دو شخصیت اسلامی در این رویداد حضور داشته و یک کمک هزینه تحصیلی به یادبود پدران فقیدشان ایجاد کردند.

رشیده علی، دختر محمدعلی کلی، گفت: پدران ما به حقیقت، ایمان، عشق و احترام به تمامی بشریت باور داشتند و من فکر می‌کنم ما هم اکنون به این باور آنها و چنین طرز اندیشه‌ای به شدت محتاج باشیم.

این نشست در حالی برگزار می‌شد که جامعه اسلامی آمریکا در پی انتشار توییت‌های ضداسلامی ترامپ به شدت نگران و مضطرب هستند. رهبران جامعه اسلامی تگزاس شمالی، در این نشست بر مخالفت‌شان با این اقدام تنش برانگیز و خطرناک تأکید کردند. عمر سلیمان، امام جماعت مسجد، در این زمینه به خبرنگاران، گفت: ما جامعه اسلامی آمریکا در یک مخمصه وخیم و غیرممکن گیر افتاده‌ایم. اخبار جعلی و ویدئوهای منتشر شده توسط خود ریئس جمهور، چهره ترسناکی از ما، به تصور درآورده‌اند.

برگزارکنندگان امیدوارند: این نشست، در آگاهی رسانی دینی و ایجاد روابط با اجتماعات غیراسلامی تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha