جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا محمدی

حجت الاسلام محمدی گفت: حوزه های علمیه چارچوب های وحدت را تبیین کرده و با جریان سازی وحدت در میان مردم بر این امر مهم تاکید داشته باشند.

حجت الاسلام رضا محمدی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان با اشاره به اهمیت وحدت در بین مذاهب اسلامی، گفت: امروز همگرایی و وحدت در میان مذاهب اسلامی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: ایجاد وحدت در میان دو‌ مذهب که مشترکات زیادی داشته کار بسیار مشکلی نیست، بلکه با محوریت خردورزی و عقلانیت می توان به این هدف والا رسید.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور همدان تصریح کرد: برای تحقق وحدت در بین مذاهب لازم است که برمشترکاتی مثل قرآن٬ پیامبر(ص) و قبله تاکید داشته و مسایل اختلافی راهم برادرانه در یک جمع صمیمی و علمی مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: همگرایی و وحدت مذاهب اسلامی در گرو وحدت علمای آن ها است، لذا عالمان نقش مهمی در ایجاد وحدت داشته و باید مردم را هم به این امر مهم دعوت کنند.

حجت الاسلام محمدی گفت: مردم برای دریافت معارف دینی خود به عالمان دینی مراجعه کرده که با دعوت علمای مذاهب به وحدت مردم هم از آن ها پیروی کرده و جامعه مسلمین در مسیر وحدت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: حکومت ها هم نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه مسمانان جهان دارند و آن ها نباید در برنامه های دشمن قرار بگیرند، چرا که وحدت مسمانان سبب پیشرفت اجتماعی کشور ها خواهد شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور همدان بیان داشت: چه شیعه و چه سنی باید از حرف هایی که موجب توهین و تحقیر یکدیگر می شود، به طور جدی پرهیز کرده و با رشد علمی و عمل به اسلام حقیقی معارف غنی اسلامی را به جامعه جهانی معرفی کرده تا آن ها هم در مسیر هدایت قدم بگذارند.

وی در پایان افزود: حوزه های علمیه چارچوب های وحدت را تبیین کرده و با جریان سازی مسأله وحدت در میان مردم بر این امر مهم تاکید داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha