جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سجادی

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که عالمان شیعه پرچمداران هدايت در جامعه هستند، گفت: آیت الله سجادی نوری(ره) عالمی فقیه، وارسته و اسوه زهد، تقوا، فضیلت، خدمتگزاری ارزشمند نسبت به مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد نظری، رئیس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسم ترحیم آیت الله سجادی نوری(ره)، در شهرستان نور با اشاره به زهد این عالم فقید، گفت: رحلت این عالم وارسته به حتم ثلمه ای سنگین به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که عالمان شیعه پرچمداران هدايت در جامعه هستند، افزود: آیت الله سجادی(ره) عالمی فقیه، وارسته و اسوه زهد، تقوا، فضیلت، خدمتگزاری ارزشمند نسبت به مردم بود.

وی با بیان این‌که ایشان عالمی عامل به شریعت بودند، افزود: در مكتب تابناك اسلام علما و دانشمندان از مقامي بس عظيم برخوردار و با اوصافي متعالي ستوده شده‎اند كه بعد از پيامبران و امامان(ع) كسي را ياراي بر‎ابري درشأن ومرتبه با آنان نيست.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با تاکید بر این‌که عالمان الهی وجودشان سرشار از عشق به پروردگار‎، خدمت به بشريت و هدايت مردم است و عمل به علم را سرلوحه كار خود قرارداده‎اند تصریح کرد: ساده زیستی، زندگی زاهدانه و سرشار از معنویت جزء ویژگی های برجسته این عالم بزرگوار بود.

حجت الاسلام نظری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در شأن مقام والای علما، خاطرنشان کرد: ملائكه بال هاي خود را براي طالب علم مي‎گسترانند و موجودات زمين و آسمان، حتيّ ماهيان دريا براي او استغفار مي كنند، فضيلت عالم بر عابد همانند ماه شب چهارده بر بقيه ستارگان است که به تحقيق دانشمندان وارثان انبياء الهي هستند.

وی با بیان این‌که طلاب باید سیره عملی این عالم ربانی را سرلوحه زندگی شخصی و اجتماعی خود قرار دهند، بیان داشت: شخصیت این عالم ربانی به گونه ای بود که نه تنها زندگی و اخلاق ایشان می تواند الگویی برای مردم باشد بلکه طلاب نیز با بهره گیری از فضائل اخلاقی این عالم جلیل القدر می توانند مراتب اخلاق را سپری کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور افزود: سيره عملي بزرگان نيز بر احترام و تكريم علما و دانشمندان بوده كه برآن اصرار فراوان داشته و پيوسته به طلاب نيز سفارش مي کردند چرا كه از اسباب مهم توفيق، تكريم بزرگان و به خصوص اساتيد است.

وی با بیان این‌که آیت‌الله سجادی(ره) با تمسک به حدیث شریف ثقلین، عمر مبارک خود را صرف خدمت به قرآن کریم و معارف اهل بیت کرد تصریح کرد: وجود چنین شخصیت هایی نعمتی بزرگ برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام نظری به نقش مهم عالمان دینی در هدایت و راهنمایی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: علما در طول تاریخ همچون خورشید تابانی بودند که با نور و روشنایی خود مسیر صحیح زندگی را به مردم نشان می دادند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که نقش عالم در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است و در قرآن و روایات از آنان تجلیل شده است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه عالمان دین فرمودند؛ علما همانند ستارگان پرفروغی هستن که مردم توسط آنان مسیر و راه را پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام نظری با بیان این که حضور عالم در هر جامعه ای برکات الهی را برای آن منطقه افزایش می دهد، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر جا که حضور علمای دین پررنگ تر بوده، بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی از بین رفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha