شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 433218
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو

حوزه/ حجت الاسلام یوسفی راستگو گفت: بهترین مکتب و فرهنگی که امروزه می تواند جهان شمول بوده و در مقابل جهان بینی اومانیستی و لیبرالی غرب حرفی برای گفتن داشته باشد، بحث مهدویت است که باید با تلاش و جدیت شیعیان آن را جهانی کرد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو استاد حوزه علمیه سفیران همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به این که در دوران غیبت امام زمان(عج) یک سری مسایلی را باید انجام داد که ائمه اطهار(ع) شیعیان  را به قدم نهادن در این راه توصیه و مزیت های آن را فرموده اند، گفت: در اهمیت جایگاه والای منتظران امام عصر(عج) همین بس که امام صادق(ع) آرزو داشته که جزء یاران و همراهان آن حضرت باشند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) مسیر عصر غیبت و مسایل مربوط به آن را ترسیم کرده و ما باید با مطالعه دقیق آن ها همان طور که یا مهدی می گوییم همواره در این دوران تلاش جدی کرده تا با مهدی باشیم.

حجت الاسلام یوسفی راستگو  ادامه داد: در عصر غیبت وقتی امام زمان(عج) در بین ما حضور داشته ،اما ظهور ندارد، طبق فرموده ایشان در این زمان برای دریافت مسایل دینی خود به کسانی که راویان احادیث آن ها بوده رجوع کنیم.

وی تصریح کرد: از جمله ویژگی های شخص منتظر این است که سبک زندگی مهدوی را در همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و فرهنگی جاری و ساری سازد.

کارشناس علوم دینی گفت: برخی مسایل مثل وحدت و همگرایی مسلمانان که در مراسم اربعین شاهد آن بودیم را در زمان غیبت تمرین کرده تا بتوان در زمان ظهور حضرت موفق عمل کنیم.

وی در پایان افزود: بهترین مکتب و فرهنگی که امروزه می تواند جهان شمول بوده و در مقابل جهان بینی اومانیستی و لیبرالی غرب حرفی برای گفتن داشته باشد، بحث مهدویت است که باید با تلاش و جدیت شیعیان آن را جهانی کرد.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha