شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمپین مسلمانان نیوزلند برای سرو غذای حلال در رستوران‌ها

حوزه/ گروهی از مسلمانان نیوزیلند با تشکیل کمپینی، خواستار حلال شدن رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ کنتاکی در این کشور شدند که هم‌اکنون بیش از ۴۶ هزار مسلمان دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، مسلمانان سراسر نیوزیلند، با تشکیل کمپینی، خواستار ارائه غذای حلال در رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی، «مرغ کنتاکی» شدند.

صفحه فیس بوک این کمپین در کمتر از یک ماه، بیش از ۱۷۰۰طرفدار داشته است. بسیاری از حامیان نیوزیلندی نیز این صفحه را به اشتراک گذاشته، نظرگذاری کرده و حتی ویدئوهایی در یوتیوب، در حمایت از این ایده ساخته‌اند.

سیده فوزیة، که این جنبش را هدایت می‌کند، گفت: به اندازه کافی رستوران‌های حلال در کشور نیوزیلند وجود ندارد. رستوران‌های فست‌فود کنتاکی، با ایجاد شعبه حلال در بازار محلی می‌توانند مزایای زیادی داشته باشند.

وی که در انگلیس مدیر یک رستوران حلال مک‌دونالد بوده و 6 سال پیش به اینجا آمده، می‌گوید: من، در عمل می‌دانم که سرو غذای حلال و اسلامی برای رستوران‌ها کار دشواری نیست. سرخ کردن و کباب کردن برای انواع مختلف مواد غذایی، همین الان هم از هم جدا هستند و تفاوت زیادی ندارد. کشورهایی چون استرالیا، انگلیس و کانادا نیز مرغ کنتاکی حلال، مک‌دونالد، پیتزا هات و ساب‌وی دارد و بدون مشکل به این کار ادامه می‌دهند. به نظرم، الان نوبت آن رسیده که به جمعیت رو به افزایش مسلمانان در نیوزیلند نیز توجه شود.

این بانوی نیوزیلندی با اشاره به اینکه از همین حالا با موج اسلام‌هراسی روبه‌رو شده است. افزود: انتقادهایی بوده، اما حقیقت این است که گواهینامه حلال هیچ تأثیری روی غیرمسلمانان نداشته و فقط باعث می‌شود مردم بیشتری قادر باشند از این غذا استفاده کنند و اجرای این کار، به سود همه است.

لازم به ذکر است: طبق آخرین آمارگیری در سال 2013، 46 هزار مسلمان، هم‌اکنون در نیوزیلند زندگی می‌کنند که این رقم نسبت به سال 2006، افزایش 28 درصدی نشان می‌دهد.

خاطرنشان می شود: فدراسیون انجمن‌های اسلامی در نیوزیلند برای رستوران‌ها و غذاخوری‌های این کشور گواهینامه حلال صادر می‌کنند.

گفتنی است: تجارت غذای حلال در سطح بین المللی، در حال حاضر دارای ارزش 600 میلیارد دلاری در سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha