پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسلمانان پایتخت آفریقای جنوبی خواستار تاسیس نمازخانه در بیمارستان شدند

حوزه/ جامعه اسلامی شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی خواستار ایجاد یک نمازخانه ثابت برای بیمارستان این شهر شدند و اعلام کردند به مدت ۳ سال درخواست پزشکان، کارکنان و بیماران مسلمان در این زمینه نادیده گرفته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از iol، جامعه اسلامی شهر پرتوریا پایتخت اداری آفریقای جنوبی از مقامات این شهر خواستند امکانات اقامه نماز را در بیمارستان این شهر ایجاد کنند.

جامعه اسلامی این شهر آفریقای جنوبی گفته‌اند که از نماز خواندن از گوشه‌ و کنار تاریک بیمارستان دانشگاهی استیو بیکو، خیابان‌ها و بیغوله‌ها خسته شدند و از مقامات شهری درخواست دارند یک نمازخانه عمومی برای مسلمانان بسازند.

یوسف ابرامجی فعال اجتماعی گفت: خواسته مسلمانان برای ایجاد یک نمازخانه ثابت در بیمارستان در سه سال گذشته توسط بخش مدیریت بیمارستان نادیده گرفته شده است.

این فعال اجتماعی از جانب جامعه اسلامی شکایتی به کمیسیون حقوقی ارائه داده و اعلام کرد که تمامی راه‌های دیگر برای مسلمانان بسته شده‌اند.

وی افزود: پزشکان، کارکنان و بیماران مسلمان سال‌هاست که خواستار ایجاد یک نمازخانه کوچک در این بیمارستان هستند. مسلمانان از وضعیت بودجه و منابع وزارت بهداشت منطقه کاملا آگاه می‌باشند. به همین جهت نیز ما هر فضای کوچکی را که بیمارستان در اختیار ما قرار دهد و بتوانیم از آن به عنوان نمازخانه استفاده کنیم می‌پذیریم.

ابرامجی در ادامه افزود: تمام آنچه مسلمانان می‌خواهند یک نمازخانه است تا بتوانند بر باورهای دینی‌شان پایبند باشند که براساس قانون اساسی و آزادی مذهبی کاملا پذیرفته شده است.

گفتنی است درحالی که مساجد در بخش‌های خصوصی و بیمارستان‌های عمومی دیگر مناطق آفریقای جنوبی و استان خاوتنگ در شمال این کشور ایجاد شده‌اند، هنوز در پرتوریا پایتخت این کشور، فقدان نمازخانه در مراکز مختلف به چشم می‌خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha