پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره های معارف اسلامی ویژه خانواده حوزویان/حجت الاسلام شورورزی

حوزه / کلاس های معارف ویژه همسران و خانواده های طلاب با هدف آموزش و تعلیم مبانی دینی، تربیتی، اخلاقی از ۱۵سال پیش آغاز شد و تاکنون ۳هزارو ۲۰۰نفر فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام شورورزی پیش از ظهر امروز در همایش کلاس ها ی معارف خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه« اداره امور مشاوره و خانواده» که در مدرسه علمیه معصومیه(ص) قم برگزار ویژه همسران و خانواده های طلاب که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با بیان اینکه دغدغه ما این است که  مباحث به صورت کیفی به دانش پژوهان ارائه شود و با وجود  همه سختی های موجود برنامه مفید باشد گفت: زمانی برنامه های مشاوره درست و حساب شده پیش خواهد رفت که همه مسئولین معاونت تهذیب به کمک اداره  امورمشاوره و خانواده بیایند.

مسئول امورمشاوره و خانواده حوزه علمیه قم با بیان اینکه حدود 650 نفر عضو کلاس های معارف می باشند اظهار داشت: این کلاسها از15 سال  باهدف آموزش و تعلیم  مبانی دینی، تربیتی، اخلاقی، مشاوره  و خانواده به خانواده طلاب و روحانیون آغاز شده و ثمرات خوبی هم به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون 3 هزارو 200نفر ازاین کلاسها  فارغ التحصیل شده اند اظهارداشت: درحال حاضر ده دفتر مشاوره و خانواده در قم دایر می باشد و به آموزش مبانی دینی، تربیتی و مهارتی به خانواده طلاب در مناطق مختلف قم می پردازند.

حجت الاسلام شورورزی با بیان اینکه درطول یک ماه 720 کلاس برای همسران طلاب در موضوعات مختلف برگزار می شود اظهارداشت: این اداره مشاوره برای فرزندان طلاب و روحانیون کلاس های هم ارائه داده است.

مسئول امورمشاوره و خانواده حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای ارزیابی آموزشی درپایان هردوره آزمونی از اعضاء شرکت کننده درکلاسها گرفته می شود، از رضایت مندی بالای 80 درصد خانواده طلاب ازاین کلاسها خبرداد.

وی با ابراز گلایه از عدم تخصیص اعتبارات مناسب با برنامه ها، اظهارداشت: باید طوری برنامه ریزی کرد تا خانواده های که دراین کلاس ها شرکت می کنند با خیال بهتری وارد کلاس ها شوند و این امر زمانی میسر می شود اعتبارات بهتری به این کلاسها اختصاص داده شود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha