جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: بحث اتحاد و وحدت از اولویت های اول دعوت پیامبران الهی بوده است و علمای شیعه و سنی باید در محافل علمی اختلافات را حل کنند.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: آنچه درباره پیامبر گرامی اسلام می توان تاکید کرد که امروزه نیاز جامعه اسلامی است، بحت همگرایی امت اسلام حول محور پیامبر اکرم است که در قرآن نیز بر آن تاکید شده و یکی از ویژگی های آن حضرت شمرده شده است. آن جایی که خدای متعال در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران می فرماید : «وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» یعنی اگر درشت خو بودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند به عبارت دیگر اخلاق نیکوی تو باعث شد مردم به دور تو اجتماع کرده که طبیعتا باعث اتحاد می شود .

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: بحث اتحاد و وحدت  از اولویت های اول دعوت پیامبران الهی بوده است، چون جامعه پراکنده و دارای هرج و مرج و دچار اختلاف هیچ گاه زمینه فکر کردن و توجه به مسائل معنوی را نمی تواند داشته باشد.

وی در ادامه به وظیفه علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری بحث های تخصصی علمی بین علما و حل کردن اختلافات به دور از تعصب و توصیه به همگرایی بیشتر پیروان و دعوت از عموم برای اجتماع حول مسائل مشترک مثل قبله واحد، پیامبر واحد، اعمال دینی مشترک و....، دور کردن مردم از اختلافات جزئی وکم اهمیت جلوه دادن این اختلافات جزئی از اهم مسئولیت علمای اهل سنت و شیعی است .

حجت الاسلام شریفی خواه در پایان گفت: امید است  که امت اسلام باز هم در سایه  اتحاد و وحدت شوکت و عظمت از دست رفته  خود را باز یابد و بر تمام جهان بانگ توحید طنین انداز شود و وعده ی الهی محقق گردد که در آیه ۳۳ توبه فرموده: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ / او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha