سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آل ایوب بین الملل

حوزه / مدیر روابط خارجی مرکز بین‌الملل حوزه گفت: کشور افغانستان دارای ظرفیت های بالنده شیعی و فرهنگی است که می توان در تعامل با حوزه های علمیه از این ظرفیت های بالنده استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین آل ایوب، امروز در دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با مدیران و کارکناناین مرکز که در نمازخانه خبرگزاری«حوزه» برگزار شد، عنوان کرد: خرسندیم که فعالیت ها همچون سابق ادامه دارد و در تلاشیم برنامه های سابق را دنبال کنیم یکی از این برنامه ها در حوزه بین الملل بحث سفرهای علمی است که تاکنون برخی از سفرها انجام شده و به زودی بقیه سفرها نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: سفر اساتید حوزه های علمیه که آخرین سفر در چند روز قبل به کشور افغانستان بود، آثار و برکات خوبی به همراه داشت، افغانستان کشوری که کمتر طلاب حوزه به آن جا می روند و از وضعیت آن مطلع می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب با اشاره به سفر آیات و حجج جناب آقایان علیدوست، حسینی خراسانی و سید مفید حسینی کوهساری به افغانستان تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در کشور افغانستان وجود دارد که از آن غافل هستیم در واقع افغانستان تنها کشوری است که شیعیان توانسته اند به حقوق اساسی خود دست یابند و با اینکه تنها 20 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند  توانسته اند، سهمی از حاکمیت دولت و نمایندگان مجلس و وزراء بگیرند.

مدیر روابط خارجی مرکز بین‌الملل حوزه بیان کرد: طلبه ها در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضوری پررنگ و فعال دارند و افرادی که دارای مسئولیت می باشند از دانش آموختگان حوزه علمیه قم و المصطفی می باشند.

وی افزود: در حال حاضر 249 نفر نماینده مجلس افغانستان هستند که 50 نفر آن ها را شیعیان و بیش از نیمی از آنان را دانش آموختگان حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی تشکیل می دهند و یکی از دو معاونین رئیس جمهور در قم تحصیل داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین آل ایوب یادآور شد: در این سفر به ظرفیت های بزرگی در افغانستان پی بردیم و حوزه علمیه باید کمک کند تا این سفرها به خوبی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته های هم اندیشی به توسط آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین کوهساری انجام شده است که کمیته های هم اندیشی بین المللی حوزه در قالب 25 اقلیم مسائل دنیا را بررسی می کنند.

مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه گفت: هر یک از اقلیم ها جلساتی را برگزار کرده اند از طرفی از برنامه های دیگر ارتباط های دیگری با کشورهای مختلف می باشد که قرار است در آن شخصیت هایی به ایران دعوت شوند.

وی تاکید کرد: کمیته های هم اندیشی اقلیم بسیاری از مسائل شیعیان جهان را بررسی می کنند و تجارب ارزنده ای منتقل می شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha