پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 افتتاح مسجد اهل البيت(ع) در كيب‌تاون آفريقای جنوبي

حوزه/ روز جمعه گذشته مسجد اهل‌‌البیت(ع) در شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی با قرائت پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و حضور شخصیت ها، مقامات بلندپایه و مردم مسلمان این شهر و نمایندگان شیعیان آفریقای جنوبی افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، روز جمعه گذشته، 13 ربیع الأول و در آستانه ولادت با سعادت پیامبر رحمت(ص) و امام صادق(ع)، مسجد اهل‌البیت(ع) در شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی با قرائت پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و حضور شخصیت ها، مقامات بلندپایه و مردم مسلمان این شهر و نمایندگان شیعیان آفریقای جنوبی افتتاح شد.

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری ایرانی آغاز شد و پس از آن، پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی حجت الاسلام و المسلمین صفی الله خان، قرائت شد.

در بخش دیگر این مراسم که دو روز به طول انجامید، شخصیت های دیگری همچون حجت الاسلام خاموشی، نماینده حضرت آیت الله خامنه ای، خانم نادیة باندور، وزیر علوم و تکنولوژی آفریقای جنوبی، وصی مکزیکه، معاون اول وزیر فرهنگ و هنر آفریقای جنوبی، دکتر ابراهیم رسول، از اعضای هیئت عالی حزب کنگره و مؤسس سازمان صدای اسلام و از شخصیت های متنفذ اهل سنت آفریقای جنوبی و آقای برسلن، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک، سخنرانی کردند و پیام تبریک اسقف اعظم کلیسای آنجلیکان، به عنوان بزرگ ترین مقام مذهبی رسمی کشور قرائت شد.

با وجود تبلیغات منفی و تهدیداتی که در یک ماه گذشته علیه این مراسم در سراسر آفریقای مرکزی صورت گرفته بود، این مراسم با استقبال فراوان و پرشور مردم روبه‌رو شد به گونه ای که برگزار کنندگان مراسم با کمبود ظرفیت برای مهمانداری روبه‌رو شدند و در نهایت، این مراسم تاریخی، شاهد بزرگ ترین اجتماع شیعیان سراسر آفریقای جنوبی در حدود 120 هزار نفر بود.

یکی از مراسم های مهم و با شکوهی که در روز دوم افتتاح این مسجد برگزار شد، مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بود که توسط بانوان برگزار شد و با استقبال پرشور زنان شیعه و سنی کیپ‌تاون مواجه شد.

از دیگر شخصیت های حاضر در این مراسم می توان به رهبران شیعه ترکیه و پاکستان و کویت، سفرای عراق، ترکیه، کویت، اندونزی و آذربایجان و مالدیو اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha