چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سجادی

مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی نوری(ره) با حضور اقشار مختلف مردم در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم بزرگداشت آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری(ره)، دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام نظری خادم الاشریعه وجمع کثیری از روحانیان و اقشار مختلف مردم، در مسجد جامع ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رئیس ستاد دهه غدیر کشور در این مراسم، آیت الله سجادی(ره) را تقوای مجسم عنوان کرد و گفت: آن فقیه فقید به معنای کامل در زندگی خود پارسا، اهل عمل و عامل به احکام الهی بود و قبل از آنکه توصیه ای به فردی داشته باشد، خود عامل به آن بود.

وی، ساده زیستی آیت الله سجادی(ره) را الگویی برای روحانیان و طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله سجادی نوری نگاه دنیایی و مادی نداشت و سراسر مملو از روحانیت و تقوای الهی بود و زهد کم نظیری داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: رحلت این چنین شخصیت ارزشمندی ثلمه ای بزرگ برای حوزه های علمیه به ویژه در استان مازندران به شمار می رود و طلاب جوان باید از زندگی سراسر نورانی این عالم بزرگوار به عنوان الگویی برجسته در زندگی خود استفاده کنند.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه از مرحوم آیت الله سجادی(ره) به عنوان خدمتگزار حقیقی مردم یاد کرد و گفت: آیت الله سجادی(ره) فقیهی برجسته و عالمی کم نظیر در این عصر بود که تمام اهتمام خود را برای خدمت به دینريال انقلاب و مردم به کار گرفت.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جامعه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره عملی و عملی علما و فقهای دینی است، افزود: لحظه لحظه زندگی عالمان دینی می تواند برای جامعه امروز الگو باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حالی که دشمنان به دنبال ترویج عقاید و افکار به جامعه ما هستند، ما می توانیم با معرفی شخصیت هایی همچون آیت الله سجادی(ره) به جامعه به ویژه نسل جوان، آنها را از خطر انحراف مصون بداریم.

حجت الاسلام نظری با بیان این که جامعه جوان کشورمان برای قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی نیازمند الگو و شناخت هستند، تصریح کرد: امروز بهترین الگو برای یک جوان ایرانی، سیره علمی و عملی بزرگان دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فقها و مراجع دینی برای رسیدن به چنین جایگاه ارزشمندی سختی ها و مصائب بسیاری متحمل کرده اند، خاطرنشان کرد: در گذشته شرایط برای تحصیل در حوزه های علمیه برای گذراندن مدارج عالی بسیار سخت بود و بزرگان دینی ما در یک شرایط بسیار سخت به تحصیل می پرداختند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که بسیاری از علما برای تحصیل و کسب مدارج عالی علمی به نجف عزیمت می کردند، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران همه امکانات برای تحصیل علاقه مندان فراهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha