پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تسخیری

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، حفظ و تقویت وحدت و برادری را از جمله شاخصه های مهم مسلمانی از نگاه قرآن و عترت دانست.

آیت الله محمد علی تسخیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ابراز داشت: وحدت و برادری یکی از ویژگی های بسیار مهم و بارز امت اسلامی است که همه ما از سوی اولیای دین و شخص نبی مکرم اسلام به حفظ و تقویت آن توصیه اکید شده ایم.

وی افزود: طبعاً در راه تقویت وحدت و پرهیز از اختلافاتی که موجب نزاع و دو دستگی در بین امت می شود، همه ما وظیفه داریم و نباید از هیچ کوششی در این راستا غفلت کنیم.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت:: حقیقتاً اگر بگوییم قرآن کریم کتاب وحدت است سخن گزافی نگفته ایم چه آن که حق نیز همین است و ایام میلاد سراسر نور حضرت رسول(ص) به یقین بهترین و مغتنم ترین فرصت است برای این که ما در پناه قرآن و بر اساس مبانی کلام وحی به تبیین ضرورت تقویت وحدت در جوامع اسلامی بپردازیم و به این وسیله توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: در کنار قرآن، وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) نیز جزو محورهای اصلی چنین وحدتی است، چه آن که از منظر ایشان، عزت و اقتدار همه جانبه مسلمین تنها در سایه هوشیاری ، وحدت و همبستگي آنان در برابر دشمن مشترك محقق می شود.

آیت الله تسخیری همچنین با اشاره به آیه مبارکه نفی سبیل افزود: کافران ولایتی بین خود برای مقابله با مسلمانان برقرار کرده اند و حال آن که سخن خدای متعال در قرآن این است که اگر شما چنین وحدت و انسجامی را بین خود برقرار نکنید در فتنه و فساد غوطه ور می شوید و چه بسا دشمنان بر امور شما مسلط شوند و این در حالی رخ می دهد که ما به وظایف اسلامی و دستورات قرآنی بی توجه باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha