پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی بر اهمیت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ها، جشن‌ها و جلسات هفته وحدت تأکید کرد و گفت: جشن‌های وحدت یکی از پیروزی‌های اسلام بر کفر است و اینکه شیعه و سنی کنار هم می‌نشینند، پیروزی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، دوشنبه شب در جمع نمازگزاران اهل سنت در مسجد حنفیه بجنورد، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: جلسات و جشن‌های مشترک هفته وحدت یکی از پیروزی‌های اسلام بر کفر است چون اینکه شیعه و سنی کنار هم می‌نشینند پیروزی است.

وی با اشاره به آیه 46 سوره مبارکه الانفال گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ، یعنی؛ و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است»، بنابراین شیعه و اهل سنت باید همواره یکدل، پایدار و صبور و پیرو فرمان خدا و رسول اکرم (ص) باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: جلسات و جشن‌های مشترک شیعه و اهل سنت در هفته وحدت خار چشم دشمنان است، چرا که دشمنان از اول انقلاب در تلاش بودند بین امت اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه انگلیسی‌ها سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن» را دنبال می کنند، گفت: هفته وحدت تیری بود که امام راحل (ره) به قلب دشمنان اسلام و مشرکین و منافقین زد، چرا که آن‌ها بعد از انقلاب می‌خواستند نفاق و دودستگی ایجاد کنند، لیکن امام با سیاست خودشان اجازه ندادند.

وی اظهار داشت: امام فرمودند: «وحدت داشته باشید که شیوه بهشتیان است و اختلاف شیوه جهنمیان؛ بهشتیان روبروی هم هستند و جامعه‌ای که وحدت داشته باشد بهشتی است و مهم‌ترین و ضروری‌ترین برنامه کسی که می‌خواهد زیر پرچم اسلام زندگی کند، وحدت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جامعه اسلامی شکوهمند و برتر است، افزود: جامعه برتر زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود و کافر نباید بر مسلمان مسلط شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید کافران برای کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی کنند، گفت: قرآن می‌فرماید هر کجا تن به ذلت دادید و دستور دشمن را قبول کردید بیچاره می‌شوید چرا که مسلمان باید اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشد.

امام‌جمعه بجنورد افزود: شما باید بدانید چرا آل سعود خانه‌ها، بازارها و حتی مساجد یمن را خراب کردند، اما از سویی ترامپ را دعوت می‌کنند و مراسم شمشیربازی هم دارند و هدیه می‌دهند، در کشور بحرین نیز نمی‌گذارند بیمار مداوا شود، چرا که این‌ها از دشمن تبعیت می‌کنند، اما باید بدانید که جامعه دینی این خصوصیات رو ندارد، چون خصوصیات جامعه دینی این است که مقابل کفر می‌ایستند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امیدواریم در هفته وحدت جامعه دینی را عمق ببخشیم که شجره طیبه وحدت حاصل خون شهیدان شیعه و سنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha