جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنفرانس ختم نبوت در شهر لاهور

حوزه/ کنفرانس ختم نبوت توسط نهضت منهاج القرآن در شهر لاهور و در پارک بزرگ علامه اقبال و با شرکت علمای شیعه و اهل سنت و نمایندگان ادیان مختلف مقامات سیاسی و خیل عظیم عاشقان رسول الله(ص) برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،کنفرانس ختم نبوت توسط نهضت منهاج القرآن در شهر لاهور و در پارک بزرگ علامه اقبال و با شرکت علمای شیعه و اهل سنت و نمایندگان ادیان مختلف مقامات سیاسی و خیل عظیم عاشقان رسول الله(ص) برگزار گردید.

ریاست این کنفرانس را رهبر معنوی نهضت منهاج القرآن شیخ الاسلام طاهر القادری به عهده داشت و نماینده تازه مسلمان پارلمان آفریقای جنوبی ماندلا ماندلا Mandla Mandela  نوه رهبر آزادی خواه نلسون ماندلا به عنوان مهمان خصوصی شرکت داشت.

اسماعیل ابوالحسن خطیب، طاهر رفیق نقشبندی ؛حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی، منظور احمد وتو از رهبران حزب مردم، فرید احمد پراچه از جماعت اسلامی ، ولید اقبال نوه علامه اقبال لاهوری و مسئول حزب تحریک انصاف در شهر لاهور نماینده جمعیت پیروان دین سیک سردار گوپال سنگ چاوله، کشیش منو رمن شاہ، و روحانی هندو سرواہ گوما کرشن لعل از شخصیت های برجسته شرکت کننده در این برنامه بودند.

ماندلا در سخنان خود بیان داشت که اسلام دین صلح است و حضرت محمد(ص) بزرگترین رهبر عالم است. و این از خوشبختی من است که اسلام آورده ام.

شیخ الاسلام قادری با تبریک عید میلاد سید الانبیاء؛ مبارزه با ظالمین و فاسقین و یاری مظلومین  سیرت پاک نبی مکرم اسلام دانستند. وی در ادامه بیان داشت وجود مقدس پیامبر نماد صلح و انسان دوستی است و اخلاق حسنه ایشان در وقایعی مثل فتح مکه بر همگان واضح و آشکار است.

مهمانان و مدعوین دیگر در سخنان خود با تبریک ایام با سعادت میلاد پیامبر اسلام با اشاره به سیره و سنت نبوی تنها راه نجات امت اسلامی را اقتدا و عمل به سنت محمدی دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha