جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازسازی عتبات

حوزه/رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از کمک ۵ میلیارد ریالی مردم این استان به بازسازی عتبات عالیات طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، محمد صفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون مردم این استان، 5 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعهد استان برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعلام شده بود، افزود: تاکنون پنج میلیارد ریال به صورت نقدی و 300 گرم طلا از سوی مردم استان کمک شده است.

صفری، تعهد سال گذشته این ستاد را مبلغ 10 میلیارد ریال اعلام کرد و از تحقق 100 درصدی تأمین این مبلغ از سوی مردم خبر داد و گفت: طی سال گذشته همچنین 101 استادکار به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبالغ جمع آوری شده در سال گذشته مبلغ 9 میلیارد و 600 میلیون ریال به صورت وجه نقد و 400 گرم طلا بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه امسال تاکنون 56 استادکار از این استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند، اظهار داشت: در صورت نیاز و درخواست از سوی مرکز استادکارهای بیشتری به کربلا اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری ‌شده برای ساخت پروژه صحن شبستان حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف هزینه می‌شود، اظهار امیدواری کرد؛ که این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: طی این مدت مبلغ پنج میلیارد تومان به صورت نقدی و سه کیلوگرم طلا جمع‌آوری شده و 551 استادکار هم به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

صفری، شماره‌حساب‌های 0102994736001 نزد بانک ملی و شماره‌حساب 431043611100018 نزد بانک انصار و شماره کارت 5041721111199692  بانک رسالت به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی را به‌منظور دریافت کمک‌های مردمی اعلام کرد.

وی از مردم خواست فرصت‌ها را غنیمت شمرده و در صورت برخورداری از امکانات و تجهیزات و تمایل قلبی، آن را وقف بازسازی عتبات کنند که هم پاداش دنیوی و هم اخروی دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زائرین ائمه اطهار (ع) نزد ایشان با ارزش و ماجور است، گفت: کسانی که در امر بازسازی حرم امام کاظم (ع) فعالیت می‌کنند باید بدانند که اهل نجاتند و امکان ندارد امام (ع) آن‌ها را در روز قیامت رها کند.

صفری تصریح کرد: از بهترین کارها برای الفت و اتحاد بین شیعیان عراق و ایران ساخت و بهسازی عتبات عالیات توسط ایرانیان است و این کار به جزء اجر و ثواب معنوی از زوایایی دیگر نیز قابل تأمل است

وی افزود: دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون تمام تلاش خود را برای نابودی مزارات  ائمه معصومین (ع) بکار گرفته‌اند، اما خوشبختانه موفق نشدند و این به دلیل تلاش‌های شیعیان در راستای حفظ  و نگهداری و زیباسازی قبور متبرکه ائمه معصومین (ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی اظهار داشت: کمک به بازسازی عتبات عالیات، برترین نوع انفاق و تعظیم شعائر الهی و کمک به بندگی خداوند متعال است.

وی در رابطه با ضرورت کمک به عتبات عالیات، گفت: عتبات عالیات، محل تقرب انسان به‌سوی خدا و محل نزول ملائکه و پرستش خداوند است؛ کمک به عتبات عالیات، کمک به قرب الهی است.

صفری خاطرنشان کرد: کمک به بازسازی عتبات عالیات، تعظیم شعائر الهی  و کمک به بندگی خداوند متعال است؛ کسانی که در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند در ثواب زیارت همه افرادی که به عتبات عالیات می‌روند شریک هستند بدون اینکه چیزی از ثواب زائران کاسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha