پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به این که راه فرار از فضای مجازی وجود ندارد و خانواده ها باید مراقب فرزندان باشند، بهترین راه استفاده پیشگیری از آسیب ها را ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز یزد که به میزبانی بافق در حال برگزاری است، با بیان اینکه ابزار انتخاب برتر عقل است، گفت: افراد جامعه باید بتوانند قدرت انتخاب بهتر و صحیح را داشته باشند، چون فردی می تواند انتخاب مناسب انجام دهد که شرایط تفکر و تعقل را به خوبی داشته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه ما منکر این نیستیم که فضای مجازی می تواند فرصت خوبی برای خانواده ها باشد، ولی چون استفاده درست و مناسب از آن صورت نمی پذیرد به یک بلا برای خانواده ها تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما زمینه سازی فرهنگی لازم برای ورود یک تکنولوژی انجام نمی شود و ما باید قدرت تفکر و رشد عقلی فرزندانمان را به گونه ای بالا ببریم که وقتی با فضاهای مجازی روبرو شدند، بتوانند انتخاب درست را انجام دهند و به سوی انحراف نروند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز برای اینکه بخواهد از فضای مجازی استفاده کند، باید پیش از هر چیزی برنامه ریزی لازم را برای ایجاد قدرت فکر و اندیشه در جامعه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سیره امام خمینی(ره) الگوی بسیار خوبی در این زمینه است، ادامه داد: امام خمینی(ره) در نهادینه کردن انقلاب اسلامی در اذهان مردم مراحل مختلفی را پیش بردند که مرحله اول آن آماده کردن ذهن های مردم در ارتباط با انقلاب و ایجاد فرهنگ انقلابی در بین افراد جامعه بود.

امام جمعه یزد افزود: امام خمینی(ره) به صورت مرحله به مرحله در زمینه انقلاب حرکت کردند و در حلقه دوم حرکت خود اقدام به بیان حکومت اسلامی کردند، چرا که در این زمان زمینه سازی لازم انجام شده بود و مردم و علما آمادگی پذیرش آن را داشتند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از اصلی ترین مسائلی که امام خمینی(ره) در آماده سازی جامعه برای پذیرش موضوع انقلاب را عمل و رفتار امام دانست و گفت: امام خمینی(ره) در اعمال خود به گونه ای بود که به خوبی شانیت خود را به جامعه جهانی معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خواه ناخواه فضای مجازی در اختیار همه افراد جامعه است و راه فرار از آن وجود ندارد، گفت: تا زمانی که آمادگی استفاده از فضای مجازی را در جامعه به وجود نیاوریم مشکلات اخلاقی و اجتماعی ناشی از ارتباطات نادرست را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم زمینه و قدرت لازم برای انتخاب درست را به افراد جامعه بدهیم و همه از لحاظ دینی و فکری به حدی برسند که بتوانند از مطالب و محتواهای نادرست و ناسالم فضای مجازی اجتناب کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ترویج نماز در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: نماز بهترین وسیله برای ایجاد ارتباط بین بندگان با خداوند است.

آیت الله ناصری یزدی یکی از مشکلات موجود در جامعه را فراموش شدن هدف متعالی در جامعه اسلامی دانست و گفت: در صورتی که ما هدف از زندگی را به درستی برای افراد بیان کنیم، قطعا جوانان از بسیاری آسیب‌ها دور می‌شوند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha