جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کرباسی

قائم مقام دفتر مطالعات فضای مجازی کشور گفت: اغلب کسانی که در شبکه‌های مجازی فعال هستند، در حال از دست دادن وقت، فرهنگ و اموال باارزش خود هستند و تنها فردی که سود اصلی را از این امر می‌برد، مدیران مستبد شبکه‌های مجازی هستند که در حال سوءاستفاده از انسان‌ها و کاربرها به عنوان برده می‌باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  محمد کرباسی، امروز در همایش «فضای مجازی؛ بایدها و نبایدها» که با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران و برادران قزوین، درسالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری معتقد به انقلاب در فضای مجازی هستند و این فضا را همچون رودخانه خروشانی می‌ دانند که اگر ما زهکشی‌های لازم را داشته باشیم و بندهای لازم را ایجاد کنیم، می‌توانیم از این رودخانه خروشان به نحو شایسته استفاده کنیم، در غیر این صورت تبدیل به سیل مخرب می‌شود و همه چیز را تخریب خواهد کرد.

وی افزود: امروزه عدم درک صحیح از فضای مجازی سبب شده تا ندانیم خود و خانواده هایمان در چه فضایی مشغول تبادل اطلاعات هستیم و همین نکته زمینه را برای بمباران اطلاعاتی و تغییر دادن سبک زندگی به طور ناخودآگاه فراهم کرده است.

قائم مقام دفتر مطالعات فضای مجازی کشور ادامه داد: حضور در شبکه های اجتماعی و گروه های مختلف بی در و پیکر در پیام رسان های خارجی، ارتباط محرم و نامحرم را به شکل بی قاعده ای تسهیل و ترویج کرده و این مساله جوانان را اعم از مجرد و متاهل به تنوع طلبی عاطفی و جنسی کشانده است و طبیعی است که در چنین افرادی چیزی به نام حریم خانواده مفهومی ندارد.

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به ناهنجاری های اخلاقی در شبکه های اجتماعی، اظهار کرد:  متأسفانه کانال‌های خبری هم به ارزش اخبار توجهی ندارند و فقط سعی می‌کنند اخباری را نشر و یا بازنشر دهند که بیشتر دیده شود و در همین راستا، انتشار اخبار زرد که مغایر با اصول حرفه‌ای خبرنگاری است، در این کانال‌ها فراوان یافت می‌شود.

وی یادآور شد: اغلب کسانی که در شبکه‌های مجازی فعال هستند، در حال از دست دادن وقت، فرهنگ و اموال باارزش خود هستند و تنها فردی که سود اصلی را از این امر می‌برد، مدیران مستبد شبکه‌های مجازی هستند که در حال سوءاستفاده از انسان‌ها و کاربرها به عنوان برده می‌باشند.

قائم مقام دفتر مطالعات فضای مجازی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی هم می توانند خدمات مناسبی به مردم ارائه دهند و هم می توانند در تغییر گفتمان و سبک زندگی و فرهنگ مردم نقش آفرین باشد.

 وی تصریح کرد:  امروز در ارتباط با تغییرات فرهنگی و نگاه های مردم، کشورهای بیگانه با جدیت برنامه ریزی می کنند و یک مسیری را پیش روی کاربران مختلف فضای مجازی قرار می دهند تا وارد فضایی شوند که آنها می خواهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha