شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آتش به اختیار

حوزه/ حجت الاسلام امیری گفت: از آن جا که حوزه های علمیه مسئولیت تبیین مبانی عمیق دینی را برعهده دارند، لذا باید نحوه صحیح و معنی حقیقی آتش به اختیار را در بین مردم آموزش داده و نهادینه کنند.

حجت الاسلام سجاد امیری، مدیر مدرسه علمیه تویسرکان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن نیروهای انقلابی و ارزشی، گفت: آتش به اختیار مربوط به زمانی است که مسئولان امر از انجام وظیفه غافل باشند.

مدیر مدرسه علمیه تویسرکان ادامه داد: در جایی که برخی از خواص جامعه مسئولیت پذیر نبوده و اقدام به موقع ندارند، این مردم هستند که باید پای کار آمده و با روحیه انقلابی خود ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: آتش به اختیار فرهنگی، زمانی است که متولیان امر فرهنگ کوتاهی کرده و از مسائل فرهنگی جامعه غافل شده اند، در این صورت، اقدام به موقع و انقلابیِ نیروهای انقلابی و ارزشی را طلب می کند.

وی تصریح کرد: نیروهای انقلابی و ارزشی باید مرتب برنامه های دشمنان اسلام و انقلاب را رصد کرده تا قبل از آنکه ما در برنامه ریزی های آنها قرار بگیریم،در جهت اصلاح و تعالی جامعه اسلامی برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: از آنجا که حوزه های علمیه مسئولیت تبیین مبانی عمیق دینی را بر عهده دارند، لذا باید نحوه صحیح و معنی حقیقی آتش به اختیار را در بین مردم آموزش داده و نهادینه کنند.

مدیر مدرسه علمیه تویسرکان خاطرنشان کرد: آتش به اختیار محصور به یک فرد و یا یک مسأله خاص نیست، بلکه هرکس با توجه به توانایی خود، در هر جا که مورد نیاز جامعه اسلامی است، باید وارد عمل شود.

وی در پایان گفت: برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همه باید دست به دست یکدیگر داده و بهصورت آتش به اختیار، در هر جا که مورد نیاز نظام است، خدمت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha