جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تمام مذاهب اسلامی در ضرورت عمل به سیره نبوی، اجماع کامل دارند، گفت: سیره پیامبر اکرم (ص) در حقیقت ارائه تصویر زنده و جامعی از اسلام و ترجمان عینی و عملی محتوای قرآن مجید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در نشست کارشناسان فرهنگی این نهاد به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: سبک و سیره پیامبر اکرم (ص) بهترین الگوی جوامع است.

وی با بیان اینکه تمام مذاهب اسلامی در ضرورت عمل به سیره نبوی، اجماع کامل دارند، افزود: سیره پیامبر اکرم (ص) در حقیقت ارائه تصویر زنده و جامعی از اسلام و ترجمان عینی و عملی محتوای قرآن مجید است.

حجت الاسلام خادمی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم الگوگیری از سبک و سیره رسول گرامی اسلام در جامعه افزایش یابد، اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب شیعه می‌فرماید از سیره و سنت رسول خدا پیروی کنید و بدان التزام داشته باشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: به پیامبر پاکیزه و پاک نهادت اقتدا کن که راه و رسم او الگویی برای الگو خواهان و فخر بزرگی است برای کسانی که خواهان کرامت و بزرگواری باشند و محبوب‌ترین بنده نزد خدا کسی است که از پیامبرش پیروی کند و گام بر جای قدم او بگذارد.

وی ادامه داد: در زیارت امین‌الله می‌خوانیم: «أشهد إنّک جاهدت فی الله حقّ جهاده وعملتَ بِکتابِه وَ اتَّبَعتَ سنن نَبیّه حتی دعاک الله الی جواره»؛ شهادت می‌دهیم که شما به کتاب خدا و سنت نبوی تا لحظه مرگ و شهادت و لقای الهی عمل کردید.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه انسان برای دستیابی به مدارج بالاتر اخلاقی و تربیتی در زندگی، نیازمند الگو و سرمشقی مطمئن است، افزود: مطابق آیات قرآن کریم و روایات پیشوایان دینی و ائمه معصومین(ع)، نیکوترین و مناسب‌ترین  الگو «رسول گرامی اسلام(ص)» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: به یقین، تبعیت از آن حضرت می‌تواند انسان را برای دست‌یابی به حیات طیّبه در رفتارهای فردی و اجتماعی دنیوی و سعادت اخروی رهنمون سازد. بر همین اساس، برای رسیدن به جایگاهی امن و مطمئن در دنیا و آخرت، بررسی آداب و سیره اخلاقی و تربیتی پیامبر اعظم (ص) و الگو گیری از آن حضرت، لازم و ضروری است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha