شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام روح الله مختاری-مدیر حوزه علمیه هرمزگان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان در جشن عمامه گذاری طلاب، تصریح کرد: پایه تمدنی اسلام بر علم و آگاهی است، لذا آیات الهی در مورد ارزش علم و دانش نازل شد و تاکیدات پیامبر(ص) در مورد اهمیت و جایگاه علم نشان دهنده اهمیت علم و دانش در اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری، مدیر حوزه علمیه هرمزگان، امروز در جشن سالروز میلاد پیامبراعظم(ص) و مراسم عمامه گذاری طلاب، در مصلای شهرستان بندرعباس  با اشاره به شرایط سرزمین حجاز قبل از اسلام گفت ، قبل از اسلام در شبه جزیره عربستان شاید کمتر از انگشتان دست باسواد وجود داشته است و پیامبر اسلام(ص) بهای آزادی اسرا را باسواد کردن افردا بی سواد ذکر کرده اند که این نشانگر اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: پایه تمدنی اسلام بر علم و آگاهی است، لذا آیات الهی در مورد ارزش علم و دانش نازل شد و تاکیدات پیامبر(ص) در مورد اهمیت و جایگاه علم نشان دهنده اهمیت علم و دانش در اسلام است.

وی با بیان این که کسب علم دانش را برهمه واجب کرده است، افزود: در زمان امام باقر(ع) و صادق(ع) وقتی  بسط ید پیدا کردند، اولویت آنان ساخت حوزه و تربیت شاگردان بوده است

حجت الاسلام والمسلمین مختاری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با نگاه تمدنی امام راحل شکل گرفت و به پیروزی رسید و در سایه این پیروزی، حوزه های علمیه بسط و گسترش یافت.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران مسیر خود را طی کرده و حوزه علمیه برای رسیدن به تمدن اسلامی گام بزرگی برداشته است و بستر خوبی را فراهم کرده تا علوم و معارف الهی را به سراسر دنیا برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha