پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام خمینی

حوزه/ امام جمعه نجف، امام خمینی(ره) را رهبری دانست که برای اراده بخشیدن و هویت بخشیدن اسلامی به مسلمانان تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی، امشب در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی، در تهران گفت: عقل بشر از درک عمق شخصیت پیامبر اکرم(ص) و حقیقت حضرت عاجز است.

وی افزود: اولین چیزی که خداوند خلق کرد،‌ نور پیامبر اکرم(ص) بود؛‌ انسان ها، چگونه می توانند متوجه عمق این بشر شوند که سرور کائنات است؛‌ انسانی که آسمان و زمین، برای او خلق شده است و باید بگوییم از اینکه امت او هستیم، به خود می بالیم.

امام جمعه نجف، گفت: این انسان کامل،‌ رحمة للعالمین است که سه کار بزرگ را انجام دادند؛‌ نخست اینکه شریعت را از آسمان به زمین آوردند؛‌ ایشان از سوی خداوند مورد خطاب واقع شدند؛‌ به هر حال، قرآن به قلب پیامبر(ص)، نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی، اظهار کرد: دومین کار بزرگ پیامبر(ص)، ایجاد امت بزرگی است که آن را بزرگ‌ترین امت نامیدند؛‌ ایشان از همه اقشار و ملت ها، یک امت واحد ساختند؛‌ حضرت، امتی با اراده را تشکیل دادند و آن را هویت بخشیدند.

امام جمعه نجف، بیان کرد: رویارویی فرهنگی و تمدنی، از دیگر رسالت های بزرگ پیامبر(ص) بود که این رویارویی با تمدن های غیر اسلامی از سوی امام حسین(ع) نیز دنبال شد؛‌ امام خمینی(ره) نیز در این زمینه ورود کردند؛‌ امام راحل، سه کار بزرگ کردند؛‌ ایشان اراده امت را تقویت و از شریعت دفاع کرد؛‌ مسلمانان از اینکه امت اسلامی با هویت و با اراده هستند، به خود می بالند.

وی گفت: هویت مردم ایران، فارسی بود، ولی امام، هویت اسلامی را در این هویت وارد کردند و راه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را پیش گرفت؛‌ امام راحل به همه مسلمانان، هویت بزرگ اسلامی را تزریق کردند؛‌ امروز، در رویارویی فکری و فرهنگی و ... با جهان غرب هستیم و باید در مقابل آنها بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی، اظهار کرد: امروز اسلام رشد بسیاری کرده است و غربی ها نیز از هویت اسلامی بیم پیدا کرده اند؛‌ در هر حال، باید به این مسأله اشاره کنیم که تجربه، اراده و هویت و شهادت شکل گرفته است؛‌ مسأله ای که در عراق نیز شکل گرفته است.

امام جمعه نجف، بیان کرد: آنچه در عراق شکل گرفت،‌ برداشتن هویتی بود که صدها سال زیر فشار بوده است؛‌ امروزه اراده فولادین مردم عراق شکل گرفته است؛‌ چه کسی تصور می کرد که داعش، با این شکل ذلیلانه شکست بخورد؟ طرح صهیونیستی و آمریکایی، پس از شکست داعش نیز شکست خورد؛‌ این تجربه در لبنان‌، حزب الله و بحرین و یمن نیز شکل گرفته است و جوانان ما، با اراده قوی خود به دنبال رسیدن به هویت واقعی هستند.

وی گفت: غرب به دنبال مهار جریان هویت‌خواه اسلامی جوانان است، ولی ملت ها و مردم ما توانسته اند، این زنجیرها را از پای خود باز کنند و اراده خود را نشان دهند؛‌ هر روز می بینیم که یک بت ساقط می شود؛‌ امروز شاهد پیروزی اراده و هویت در سوریه هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha