شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر تاج الدین الهلالی

حوزه/ الهلالی، با انتقاد از کسانی که خواستِ وحدت خواهانه و فلسطین‌خواهی ایران را استراتژی هلال شیعی مطرح می کنند، تصریح کرد: پافشاری ایران بر وحدت امت اسلامی، تصمیم سیاسی و هلال شیعی نیست، بلکه خواست ایران، یک تکلیف قرآنی و الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تاج الدین الهلالی، امشب در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: امام راحل با معرفت الهی خود، بلوک های شرق و غرب را منکوب کرد.

استاد دانشگاه الازهر مصر، افزود: امام خمینی(ره)، بیان کردند که امروز این انقلاب باید در ایران رخ دهد و فردا در فلسطین و قدس دنبال شود؛‌ ما به آرمان فلسطین معتقد هستیم و به کسی، آن را نمی فروشیم.

مفتی سابق استرالیا، تصریح کرد: حماس، جنبش های فلسطینی و اتحادیه عرب، قدرت این را ندارند که فلسطین را به آغوش اسلام بازگردانند، باید همه به یاری آنان بشتابند، ولی ما باور داریم که رسول الله(ص)، ما را به رسیدن این پیروزی، وعده داده اند.

وی ادامه داد: فلسطین، امانتی بر گردن امت پیامبر(ص) است و همگان باید در این مسیر حرکت کنیم؛‌ خوشبختانه جمهوری اسلامی درباره مسأله وحدت و فلسطین اصرار دارد و این مسأله، یک راز بزرگ است.

الهلالی، اظهار کرد: پافشاری ایران بر وحدت امت اسلامی، یک تصمیم سیاسی و هلال شیعی نیست، بلکه خواست ایران، یک تکلیف قرآنی و الهی است؛‌ آنجا که در آخرین آیه سوره محمد(ص) و سوره جمعه، خداوند، ما را به این مسأله رجوع می دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در تفسیر این آیات بیان می کند که اگر وحدت اسلامی را رعایت نکردیم، قومی ظاهر می شوند که در مقابل دشمنان قرار می گیرند؛‌ پیامبر اکرم(ص) در‌ آن زمان، دست خود را به شانه سلمان گذاشتند و فرمودند که قوم سلمان به این سمت حرکت می کنند و اگر علم در ثریا باشد، مردم ایران به آن می رسند.

الهلالی، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی در پوسته های ظاهری و بیهوده گرفتار شده اند و مسائل مهم را فراموش کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha