جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  اعزام مدیران حوزه‌ خراسان جنوبی به اردوی جهادی

حوزه/شهردار شیروان با بیان اینکه تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه کمک به دین‌داری مردم است، گفت: به‌طورقطع یکی از مصادیق روشن اعمال حسنه، کمک به حوزه‌ها و امر تربیت طلبه و حل مشکلات آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، شاهرخ شاهرخی، صبح امروز در نشستی با مدیران و مسئولان مدارس علمیه شهرستان شیروان اظهار داشت: روحانیت و عالمان دینی در ادیان و مذاهب مختلف جایگاه، کارکرد، وظایف و اختیارات خاصی دارند که برای پیاده‌سازی و اجرای آن تلاش می‌کنند و در جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان نظامی دینی و فرهنگی، روحانیت در مناصب مختلف حضور و نمودی پررنگ دارد.

وی با بیان اینکه روحانیت در تاریخ ایران، همیشه در بین گروه‌های مختلف اجتماعی از اعتبار و جایگاهی خاص برخوردار بوده است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، روحانیان بیشتر پا به عرصه اجتماع نهاده و در مناصب مختلف فرهنگی، سیاسی و آموزشی حضوری چشمگیرتری یافته‌اند.

شاهرخی تصریح کرد: این همه متقاضی برای حضور در حوزه علمیه یا درخواست روحانی برای ادارات، مدارس، مساجد و روستاها نشان دهنده علاقه مردم به روحانیت است و روحانیت هر جا حضور داشته تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به آموزه‌های جامعه روحانیت اظهار داشت: تکریم از علم، عالم و معلم یکی از آموزه‌های روحانیت است.

شهردار شیروان، آموزه‌های روحانیت را چتری از معارف اسلامی و الهی دانست که همه‌جانبه و کاربردی است، گفت: جامعه روحانیت در طول تاریخ آموزه‌های خود را در قالب هدایت، تبلیغات دینی به منتقل کرده است.

وی، عالمان دین باورهای دینی، اخلاق دینی و مقررات عملی دین را ترویج می‌کنند، افزود: روحانیت این وظیفه را بر خود یک تکلیف می‌دانسته و می‌داند که معارف اسلامی را از منابع دینی اخذ کرده و آن را متناسب با نیازهای زمان و جامعه به زبان روز مردم به آن‌ها منتقل کند.

شاهرخی، تکریم از علم، عالم و معلم را یکی از آموزه‌های روحانیت عنوان کرد و با بیان اینکه تفکر روحانیت همان تفکر اسلامی است، اظهار داشت: در این تفکر علم محترم شمرده می‌شود؛ علم ارزشمند علمی است که در جهت کمال رشد و مهارت انسان‌ها به کار گرفته شود.

وی، یکی از نشانه‌های رشد جامعه را احترام به علم و عالم دانست، تصریح کرد: همچنین دمیدن روح آزادگی و انرژی در کالبد جامعه یکی دیگر از آموزه‌های روحانیت به شمار می‌رود.

شهردار شیروان بر آمادگی و تعامل شهرداری با روحانیون و علما شهر تأکید کرد و گفت: در چارچوب قانون و منابع ناچیز درآمدی شهرداری، هرگونه مساعدت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه کمک به دین‌داری مردم است، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع یکی از مصادیق روشن اعمال حسنه، کمک به حوزه‌ها و امر تربیت طلبه و حل مشکلات آن‌ها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha