پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ميلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور علمای لبنانی برگزار شد

حوزه/ "نشست علمای صور" به مناسبت میلاد حضرت نبی اکرم (ص) مراسم جشنی را با حضور شخصیت های شیعه و سنی و نمایندگان ادیان برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "نشست علمای صور" به مناسبت میلاد حضرت نبی اکرم (ص) مراسم جشنی را برگزار کرد که در آن شیخ حسین عبد الله مفتی صور و جبل عامل، شیخ عصام کساب رئیس اوقاف صور، اسقف نقولا باسیل نماینده کلیسای صیدا، صور و مرجعیون، گروهی از شورای علمای فلسطین به ریاست شیخ حسین قاسم، گروهی از انجمن علمای فلسطین به ریاست شیخ حسن الحاج موسی، سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی و علمایی از ادیان مختلف و شخصیت های مختلف حاضر شدند.

شیخ علی یاسین

شیخ علی یاسین گفت: تلاش برای تثبیت و تقویت وحدت میان مسلمانان، عاملی برای قدرت اسلامی است که مورد هجوم آمریکا و صهیونیسم و دولت های عربی خائن به فلسطین، قرار می گیرد.

وی بر اهمیت نقش روحانیون دینی در ایجاد وحدت میان اعضای یک ملت به ویژه ملت عربی تاکید کرد.

شیخ یاسین خواستار پیروی از اخلاق پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی (ع)؛ پیامبران رحمت، وحدت و بخشش، شد تا مشرق زمین از امنیت و صلح بهره مند شود و از دست قاتلان پیامبران و نوه های آنان و قاتلان کودکان فلسطینی رها شود.

رئیس شورای علمای فلسطین

رئیس شورای علمای فلسطین گفت: میلاد نبی اکرم (ص) با سالروز تجزیه فلسطین همزمان شده و فلسطین از خیانت برخی سازمان های عربی که تلاش می کنند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، رنج می برد و این خیانت به اسلام و پیامبر (ص) است.

وی تاکید کرد: مقابله با پروژه های صهیونیستی آمریکایی، تنها با وحدت میان جهان اسلام و عرب با ساختار مختلف اسلامی و مسیحی امکان پذیر است.

اسقف ابرص میلاد حضرت رسول (ص) را تبریک گفت و اشاره کرد: این مناسبت متعلق به تمامی بشریت است؛ چرا که این مناسبت متعلق به شخصیتی است که به صلح، محبت و مشارکت دعوت می کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از رسالت حضرت محمد (ص)، اصلاح، محبت، صلح و دوری از کشتار ، خشونت و وحشی گری است و خواستار اقتدا به رسالت حضرت رسول (ص) برای رهایی از ظلم و ستمگران شد.

شیخ حسن عبد الله

شیخ حسن عبد الله نیز تاکید کرد: همبستگی اسلامی مسیحی پایه برپایی حکومتی قوی است که می تواند از حاکمیت خود محافظت کند.

وی افزود: مسئله فلسطین فراموش نخواهد شد و به عنوان یک مسئله اساسی و مسئله مسلمین و مسیحیان خواهد بود و متعلق با جامعه خاصی نیست بلکه مسئله تمام انسان های آزاده است.

شیخ عبد الله تاکید کرد: همبستگی عربی اسلامی برای منطقه ضروری است و باید برای تقویت وحدت تلاش شود؛ چرا که برخی رژیم صهیونیستی را به تداوم تجاوز علیه قدس تشویق می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha