پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از جریانات سیاسی به منظور رسیدن به اهداف سیاسی خود به‌ دنبال بهره‌گیری از دانشجویان هستند که با توجه به این موضوع قشر دانشجو باید با بالا بردن سطح آگاهی خود، اجازه چنین فرصت طلبی هایی را به هیچ‌ یک از جریانات و احزاب سیاسی ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک روز دانشجو، به حضور این قشر در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد  و گفت: نقش دانشجویان در تحولات جامعه اسلامی و جهانی ویژه است.

عضو خبرگان رهبری افزود: ایستادگی در مقابل ظلم و ستم برگرفته از آیات الهی است و تولی و تبری نیز جزء فروع دین می باشد که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد و دشمن را به عنوان دوست خود تلقی نکنند و همچنین از اعمال زشت و ناپسند و ظلم و ستم دوری کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بسیاری از جریانات سیاسی به منظور رسیدن به اهداف سیاسی خود به‌ دنبال بهره‌گیری از دانشجویان هستند که با توجه به این موضوع قشر دانشجو باید با بالا بردن سطح آگاهی خود، اجازه چنین فرصت طلبی هایی را به هیچ‌ یک از جریانات و احزاب سیاسی ندهد.

وی ادامه داد: هر فردی که آینده و سرنوشت کشور برای او اهمیت دارد، باید شرایط را به‌ گونه‌ای فراهم سازد تا جنبش‌های دانشجویی بتوانند در مسیر تقویت روحیه پرسش‌گری، در چارچوب قانون حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی اظهار کرد: دانشجوی آگاه با الهام از سيره سياسی الهی امام خمینی (ره)، نصايح رهبر فرزانه انقلاب و حركت در خط سرخ شهادت، می تواند به دور از هياهوی تبليغاتی دشمنان، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استكبار ستيزی خود را بیش از همیشه حفظ کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روحیه استکبار ستیزی که در قرآن به آن اشاره شده از ویژگی‌های اصلی دانشجویان و ملت ایران است و همین امر باعث شده کشورهای استکباری در میان ملت ما منفورترین کشورها باشند.

امام جمعه شهرستان تاکستان  با اشاره به این که دانشجویان باید توانمند و در تمامی عرصه ها و بخش ها نقش آفرین باشند و به خوبی بدرخشند، گفت: یک دانشجو باید در بحث معرفتی، بصیرتی، اخلاقی و مهارتی از توانمندی بالایی برخوردار باشد و خود را در این زمینه ها به روز کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha