پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه محمود آباد

حوزه/ امام جمعه محمود آباد، سعه صدر و صبر را مهم‌ترین وظیفه یک مبلغ برشمرد و تصریح کرد: نوآوری و مهارت از مهم‌ترین الزامات تبلیغی است‌‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سیدداوود موسوی، امام جمعه محمود آباد، امروز در جمع مبلغان طرح هجرت و مستقر این شهرستان با بیان اینکه طرح هجرت یک شبکه عظیم تبلیغی است، گفت: در حال حاضر به دلیل تخصص ویژه این روحانیان در عرصه های تبلیغی و فرهنگی، همه ارگانهای فرهنگی جهت تأمین نیازهای فرهنگی خود، دست نیاز به سمت نیروهای طرح هجرت دراز کرده اند.

امام جمعه محمود آباد، تبلیغ دین را نعمتی الهی خواند و تصریح کرد: تبلیغ، کار اصلی انبیاست و مبلغان، ادامه دهنده این راه هستند، از این رو باید تبلیغ را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مبلغان هجرت در نقاط مختلف به همراه خانواده های خود در پایین ترین سطح امکانات، در حال جهاد تبلیغی به سر می برند، تصریح کرد: این در حالی است که همین افراد می توانند در جای دیگر به امکانات به مراتب بیشتر مشغول به فعالیت باشند.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به اینکه برخی مناطق صعب العبور و دور افتاده تبلیغی، برای عموم جامعه حتی قابل تصور هم نیست، گفت: مبلغان بدون هیچ چشمداشتی و تنها با قصد نیت خالص، به فعالیت دینی می پردازند.

امام جمعه محمود آباد، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یک مبلغ نقش بهسزایی در تربیت جامعه دارد، افزود: مبلغ به عنوان یک مربی، تزکیه جامعه را به عهده دارد، چرا که تزکیه مقدم بر تعلیم است.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه در گذشته یکی از رایج ترین ابزار تبلیغ، تبلیغ زبانی و چهره به چهره بود، تصریح کرد: با توجه به گسترش تکنولوژی و فناوری در دنیا، امروز ابزارهای مختلف تبلیغی توسعه یافته و برای دستیابی به اهداف بزرگ، باید از این ابزارها استفاده کرد.

وی، نوآوری و مهارت را از مهمترین الزامات تبلیغ دانست و تصریح کرد: امروزه ابزار تبلیغی، یکی از عوامل موفقیت در این کار بزرگ است.

امام جمعه محمودآباد، با تأکید بر اینکه در امر تبلیغ دینی، مبلغان باید با افزایش سطح معلومات و دانسته‌های خود و کسب، پالایش و بهره‌برداری از این توانایی‌ها، برای رسیدن به هدف  تلاش کنند، گفت: یکی از راه های موفقیت کار تبلیغی، بهروز کردن مهارتهای تبلیغی است.

وی، خلوص نیت، پشتکار، صمیمت، مهربانی، یاری نمودن و محبت را از اصول اصلی تبلیغ برشمرد و تأکید کرد: یک مبلغ وظیفه دارد، باورها و معارف و آموزه‌های دینی را به صورت درست و دقیق به مخاطبان، ابلاغ کند.

امام جمعه محمود آباد، سعه صدر و صبر را مهمترین وظیفه یک مبلغ برشمرد و تصریح کرد: مبلغ باید با اخلاق نیکوی خود، جوانان را به دین جذب کند.

حجت الاسلام موسوی، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، زمینه تبلیغ دین و ارزش های الهی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مبلغان دینی می توانند به راحتی، مبانی دینی را در میان اقشار مختلف جامعه تبیین کنند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان دینی برای موفقیت در این عرصه باید از راه کارهای جذاب، کارآمد و بهروز بهره گیرند، خاطرنشان کرد: در وضعیتی که شاهد رشد و گسترش روزافزون علم و تکنولوژی در جامعه هستیم، بهره گیری از راهکارهای بهروز در عرصه تبلیغ دین از سوی روحانیت، بسیار ضروری است.

امام جمعه محمود آباد، با بیان اینکه اگر مبلغ دین در برخورد با مخاطب، از رفتار و اخلاق پسندیده برخوردار نباشد، به هیچ عنوان نمی تواند به هدف های تبلیغی خود دست پیدا کند، تصریح کرد: گشاده رویی، صبر و اخلاق نیکو، میتواند یک مبلغ را در عرصه ای که در آن قدم برداشته، یاری دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha