شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(۱)

حوزه/ عضو مجلس شورای ملی اندونزی، با ذکر این مطلب که وحدت عنصری قرآنی است، بر لزوم توسعه فرهنگ وحدت در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، جلال الدین رحمت، امشب در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در مرکز همایش های صداوسیما، گفت: بدون راهنمایی ها و نگاه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، نمی توانستیم در چنین کنگره فاخری شرکت کنیم.

عضو مجلس شورای ملی اندونزی، اظهار کرد: مسلمانان متعهد شده اند که به اسلام و قرآن متعهد بمانند؛ قرآن کریم، اسلام را دینی یگانه می داند و مسلمانان را موظف به موحدبودن کرده است و از آنها می خواهد که در یک جبهه باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال، ما را به صورت امت واحده می خواهد؛ همه ما باید با یک دین در دنیا زندگی می کنیم، ولی رسیدن به این خواسته الهی نیازمند توکل به خدا و نگاه عمیق همه مسلمانان است.

جلال الدین رحمت، اظهار کرد: سی‌ویک سال است که کنفرانس وحدت در ایران برگزار می شود و هرساله سعی می کند که جمعیت بیشتری از نخبگان جهان اسلام را گردهم آورد اما باید بدانیم که گروهی نیز هستند که به دنبال تفرقه هستند و نمی خواهند قرآنی فکر کنند.

وی بیان کرد: مسلمانان باید بر محور قرآن با هم متحد شوند و در مقابل خون‌ریزی ها بایستند؛ خوشبختانه در این بین، گروهی نیز هستند که به دنبال وحدت بخشی بین مسلمانان هستند؛ باید پیام رأفت اسلام را به هم هدیه بدهیم.

عضو مجلس شورای ملی اندونزی، اظهار کرد: امام علی(ع) به صلح و ثبات معتقد بودند و همیشه این گفتمان را با خود همراه داشتند و همیشه و در هر حال این بیان را به مسلمانان داشتند که با محوریت قرآن، به وحدت برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha