پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی اقدام رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ضربه ای بر امت اسلامی توصیف کرد و خواستار تشکیل یک نهضت قدرتمند، متمدن و گسترده برای مقابله با افراطی‌گری شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق، اقدام رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ضربه ای بر امت اسلامی توصیف کرد و نسبت به گسترش روح افراطی گری هشدار داد و خواستار تشکیل یک نهضت قدرتمند، متمدن و گسترده برای مقابله با افراطی گری شد.

ایشان در بیانیه ی هفتگی خود به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم غاصب را محکوم کرد.

آیت الله مدرسی افزود: این اقدام حلقه ای از زنجیره طولانی اشغال کشور های اسلامی است که از جنگ جهانی اول آغاز شده است و بعد آن مسلمانان از هم پاشیده و در میان مرز هایی تحمیلی قرار گرفتند و سپس بذر رژیم صهیونیستی در میان جهان اسلام ریخته شد.

این عالم عراقی ابراز امیدواری کرد که این اقدام مخالف قوانین بین المللی و پیمان نامه های سازمان ملل متحد، امت اسلامی را تکان دهد تا به عقب ماندگی، از هم گسستگی و با هم جنگیدن شان پی ببرند و و بدانند که دلیل تمامی آن ها به خاطر ضعف امت است و اینکه هیچ جایی برای انسان ضعیف در این جهان مادی که امروز بر آن حاکم هستیم، وجود ندارد.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: ما باید با قدرت و حکمت برای ترمیم شکافی که روزگار در میان ما بوجود آورده اقدام کنیم و همچنین باید به به هدایت پروردگار متعال و حکمت قرآن و سیره نبی اکرم (ص) روی بیاوریم تا عزتمان به اذن خدای متعال بازگردد.

ایشان این ضربه اشاره کرد: شاید این ضربه وسیله ای برای گسترش روح افراطی گری باشد و شاید این هدف مسبب آن باشد.

آیت الله مدرسی تبیین کرد: ما باید به راه های حکمت آمیز و نتیجه بخش روی بیاوریم تا قدرتمان را از طریق یک نهضت متمدن گسترده بازگردانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha