جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف با تاکید بر اینکه قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد، اشاره کرد: اقدام ترامپ تحریک احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان است و ملت ما ساکت نخواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تاکید بر اینکه قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد، اشاره کرد: اسرائیل یک رژیم غاصب است که هر چقدر هم که باقی بماند هیچگونه مشروعیتی ندارد.

قپانچی اظهارات امانول ماکرون رئیس جمهوری فرانسه را علیه بسیج مردمی عراق، محکوم و تاکید کرد: کسانی که از عراق دفاع و حمایت کردند شایسته ترند که در حکومت مشارکت کنند و این حقوق طبیعی آن هاست.

قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد

امام جمعه نجف اشرف گفت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل حکایت از لابی یهودی دارد که همگام با سیاست های آمریکا حرکت می کند.

وی با تاکید بر اینکه قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد و اسرائیل یک رژیم غاصب است که هر چقدر هم که باقی بماند هیچگونه مشروعیتی ندارد، اشاره کرد: اقدام ترامپ تحریک احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان است و ملت ما ساکت نخواهد بود و تظاهرات گسترده ای را راه اندازی خواهد کرد.

سید قپانچی ادامه داد: راه حل مقابله با این اقدام، وحدت مسلمین است و باید بدانند که ملت های مسلمان و ملت عراق با تمام توان با این تصمیم مبارزه می کنند.

وی در همین راستا تصریح کرد: این مسائل موجب وحدت ما می شود و نخواهند توانست اراده ملت های ما را که شعار امروزشان "مرگ بر اسرائیل" شده، شکست دهند.

تشکر آیت الله خامنه ای از ملت عراق به خاطر اربعین

سید قپانچی در بخش دیگری از خطبه جمعه، سلام و تشکر آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی را به ملت عراق ابلاغ کرد و گفت: در دیدار با آیت الله خامنه ای پیام ایشان را در مورد زیارت اربعین را که گفتند: « آبروی اسلام و شیعه را خریدید و چشمان جهانیان را به خود جذب و سبب حیرت ملت ها شدید». دریافت و به ملت عراق منتقل کردیم.

وی در بخشی دیگر به کشته شدن علی عبد الله صالح اشاره کرد و گفت: این عصر، عصر ملت ها و بیداری آن هاست و این ها با کودتا یا نبود ملت ها یا حمله بیگانه، سقوط نکردند، بلکه به دست ملت ها از بین رفتند و این به معنی بازگشت ملت ها به هویت اسلامی خود است.

وهابیت ساخته دشمنان اسلام است

سید قپانچی به سالگرد میلاد حضرت رسول اکرم (ص) پرداخت و گفت: مفتی سعودی، برگزاری جشن میلاد رسول اکرم (ص) را بدعت دانسته و گفته هر بدعی گمراهی است و هر گمراهی در آتش است.

عربستان امروز در آغوش آمریکا است

وی این سؤال را مطرح کرد: آیا این قول مفتی سعودی، اجتهاد فکری یا توطئه علیه اسلام است؟ آن ها فتوا به حرمت همکاری با ظالمان نداده اند؛ این در حالی است که عربستان امروز در آغوش آمریکا است. همچنین مفتی سعودی جنگ با یهودیان را حرام دانسته و همزمان کشتار شیعه را مباح می داند.

سید قپانچی افزود: این اجتهاد نیست بلکه توطئه علیه مسلمین است و ما معتقدیم که وهابیت ساخته دشمنان اسلام است.

وی همچنین ولادت حضرت امام جعفر الصادق (علیه السلام) را به جهان شیعه تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha