جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد الصافی امام جمعه کربلا

حوزه/ حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد گفت: خطرناک ترین مسئله برای امت این است که اصول و ارزش های آن مورد تعرض قرار گیرد و امت در خصوص این اصول کوتاهی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، با تاکید بر این که هیچ کس مشکل خود را به دیگری واگذار نکند، افزود: هر امتی برای خود کتابی دارد که چه آسمانی یا قانون تدوین شده به دست بشر باشد، باید به آن احترام بگذارد.

وی اشاره کرد: در هر صورت روزی می رسد که حق از ظالم گرفته شود و به مظلوم برسد.

سید صافی افزود: خطرناک ترین مسئله برای امت این است که اصول و ارزش های آن مورد تعرض قرار گیرد و امت در خصوص این اصول کوتاهی کند.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: کسانی که از حضرت نوح (ع) پیروی نکردند، به عقل خود مراجعه نکرده و از خودشان سؤال نکردند؛ بلکه بر عکس می گفتند: کسانی که از تو پیروی کردند اراذل، نادان و پست هستند.

وی ادامه داد: امتی که پیامبر خود را خوار کردند و خداوند به وسیله کشتی قوم نوح را نجات داد و بعد از اینکه طوفان آمد، هیچ کس نجات نیافت؛ این زمانی اتفاق می افتد که امت از مسئولیت خود عقب نشینی کند و مثل آن مثل قوم نوح است.

سید صافی اشاره کرد: این وضعیت را نگاه کنید، یک امت وجود دارد و یک عمل که امت آن را انجام می دهد؛ بنابر این این امت هزینه آن را می پردازد، همانطور که قوم نوح هزینه اش را پرداخت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha