جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پروژه توسعه مرکز اسلامی نبراسکا امروز کلنگ می‌خورد

حوزه/ در حالی که جمعیت مسلمانان در آمریکا رو به افزایش است، مرکز اسلامی در شمال شرقی ایالت نبراسکا، امروز پروژه افزودن یک ساختمان ۳هزار مترمربعی به این مرکز را آغاز کرد که تخمین زده می‌شود، ۳۰۰هزار دلار هزینه دربرداشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ktiv، در راستای افزایش روزافزون جمعیت مسلمانان، مرکز اسلامی شهر سیوکزلند در شمال شرقی ایالت نبراسکای آمریکا، پروژه توسعه مسجد را راه اندازی کرده است.

به گفته امام جماعت این مسجد، قرار است یک ساختمان به مساحت ۳هزارمتری به این مرکز اضافه شود. اجرای این پروژه،‌ ساختمان نمازخانه را توسعه می‌دهد و همچنین شامل ورودی جدیدی در قسمت غربی ساختمان خواهد بود که عبور و مرور نمازگزاران برای شرکت در مراسم نماز جمعه را تسهیل می‌کند. نمازخانه کنونی تنها ظرفیت شصت نمازگزار را دارد.

ساختمان جدید همچنین به منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی کودکان و دیگر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌شود. مرحله دوم توسعه این مرکز، شامل اضافه کردن یک پارکینگ با ظرفیت اضافه سی تا پنجاه خودرو خواهد بود.

مرکز اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نیاز به یک سالن نمازخانه و یک طبقه همکف بزرگ‌تر در پنج‌سال اخیر به شدت احساس می‌شد و ما امیدواریم از این طریق بتوانیم نیازهای دینی و فرهنگی خانواده‌های مسلمان را هم اکنون و در آینده تامین کنیم.

انجمن اسلامی این مسجد در نبراسکا، به این منظور ۲۰۰هزار دلار از میان اعضای جامعه اسلامی جمع آوری کرده است و تخمین زده می‌شود آماده سازی این ساختمان به هزینه ۳۰۰هزار دلاری نیاز داشته باشد. مراسم رسمی کلنگ زنی فردا انجام می‌شود و پروژه ساخت‌وساز، روز دوشنبه آغاز می‌شود.

 

لازم به ذکر است: در سال ۲۰۰۲، تنها ۲۵ تا ۳۰ خانواده مسلمان در این شهر زندگی می‌کردند، اما با رشد اسلام در این منطقه و مهاجرت خانواده‌های مسلمان، به ویژه از اتیوپی و سومالی، این جمعیت هم اکنون به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha