پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار حوزویان با حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جدید کرمان

حوزه/ مدیر، کارمندان، اساتید و مدیران مدارس شهر کرمان با حجت الاسلام علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمان دیدار کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، مدیر حوزه علمیه کرمان به همراه اساتید و مدیران مدارس شهر کرمان با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به زحمات آیت الله جعفری، به وضعیت حوزه استان، افزود: استان کرمان از لحاظ تعداد داوطلب برای ورود به حوزه، بعد از قم و تهران سومین استان کشور است، که اگر به لحاظ جمعیت بخواهیم رتبه بندی کنیم، استان کرمان بیشترین جمعیت داوطلب در کل کشور را دارد. در جدیدترین آمار سال 96-97 استان کرمان 2422 طلبه در 28 مدرسه داریم.

وی همچنین اضافه کرد: این استان دارای ۱۰ مدرسه سفیران هدایت و ۱۸ مدرسه بلندمدت میباشد. الحمدلله درس خارج نیز از سال گذشته در این استان راه اندازی شده که در آن از حجت الاسلام شیخ بهایی بهرهمند شدهایم. البته هنوز وضعیت درس خارج تا وضع مطلوب فاصله دارد که در این مورد برنامه ریزیها انجام شده است و قطعا حمایتهای شما چه در این زمینه و چه در زمینههای دیگر اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در رابطه با وضعیت طلاب و روحانیون گفت: متاسفانه شاهد مشکل در امر فعالیت طلاب و کار آنها هستیم. آنچه پیش آمده زمینه برای بکار گرفتن آنچه طلبه در زمان تحصیل فرا گرفته است، فراهم نیست. البته برای این مساله طرحهایی اندیشیده شده که یکی از آنها بحث مسجد محوری است که اگر این اتفاق بیافتد و مسجد به‎عنوان مرکز فرهنگ ساز مورد توجه قرار گیرد، بهترین مکان برای فعالیت طلاب و روحانیون است. همچنین در این زمینه با مراکزی چون آموزش و پرورش همکاری هایی شده است، اما کافی نیست. ان شاءالله با استفاده از تجربه و حمایت های شما بتوانیم در رفع این مشکل قدمی برداریم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha