سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام پیراسته گفت:گرچه حاکمیت آنها در منطقه از بین رفت، اما تفکر داعش هنوز باقی است و وجود تفکر داعشی از حضور فیزیکی این گروه تروریستی خطرناک تر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل پیراسته، صبح امروز در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزدانشهر ضمن تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه، گفت: به لطف خداوند حاکمیت و سلطه داعش در منطقه از هم پاشید.

وی ادامه داد: گرچه حاکمیت آنها در منطقه از بین رفت، اما تفکر داعش هنوز باقی است و افرادی را هم تحت پوشش دارند و در حال برنامه ریزی برای ادامه فعالیتشان در منطقه ای دیگر در غرب آسیا هستند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یدالله مع الجماعه، هر جا که این قدرت بی پایان الهی (جماعت) در کنار هم قرار گیرند هر مانعی که سر راه وجود داشته باشد، برداشته می شود، اگر معنای خاص بسیج را در نظر بگیریم همان سازمانی است که به فرمان امام خمینی(ره) در 5آذر 58 بوجود آمد ولی اگر معنای عام آن رادر نظر بگیریم تاریخچه بسیج به زمان انبیاء الهی بر می گردد.

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) در جامعه ای بی فرهنگ و بی تمدن ظهور کرد که مردمانش از هر رفتاری بهره می بردند و خوراکشان از احشام حرام بود و پوشش خشن داشتند، ابراز داشت: حضرت رسول(ص) در این جامعه ظهور کردند و با بسیج کردن مردم علیه مشرکان ایستادگی کرد، هر کجا حضرت رسول(ص) در تداوم کارشان نیاز به دلگرمی داشتند خداوند به ایشان می فرمودند «نگران نباش و از فریب دشمن ترسی نداشته باش و ما به وسیله مومنان شما را پشتیبانی می کنیم.(سوره انفال). این مومنان همین جمع و بسیج مردم می باشند.

وی ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، اگر مملکتی 20 ملیون جوان داشته باشد می بایست 20 میلیون تفنگدار و 20 میلیون ارتش داشته باشد، با این فرمایش ایشان، دستور تشکیل بسیج 20 ملیونی صادر شد، سپس حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند، الان ما باید بسیج ده ها میلیونی تشکیل دهیم، نه تنها بسیج ده ها میلیونی بلکه بسیج جهانی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: چند سال پیش که داعش وارد خاک سوریه شد، خیلی از کشورها برای از بین بردن بشار اسد از داعش حمایت کردند و حتی تا نزدیک کاخ بشار اسد هم رسیدند، آن زمان به پیشنهاد شهید سردار همدانی به بشار اسد، بسیج مردمی در سوریه تشکیل شد.

وی ادامه دادد: هر چند بشار اسد در ابتدا تردید داشت که بماند، ولی وقتی پیغام مقام معظم رهبری، به دستش رسید که فرموده بودند: اگر بتوانی بمانی و مقاومت کنی می توانی آقایی خود را در منطقه داشته باشی و اگر نمی توانید به کشوری دیگر پناهنده شو، بشار اسد سخن حضرت آیت الله خامنه ای را قبول کردند و ماندند و الان نیز نتیجه شیرینش را گرفته اند.

حجت الاسلام پیراسته تصریح کرد: ترامپ در سخنانش به صراحت اعلام می کند که پایه گذار داعش کلینتون و اوباما بودند، ولی مردم سوریه تحت عنوان بسیج  توانستند  داعشی که تولید کشور آمریکا بوده و عربستان با تمام امکاناتش از او پشتیبانی می کرد را از بین بردند، این قدرت، قدرت بسیج است که توانست داعش را نابود کند.

وی یادآور شد: بعد از قضایای پسابرجام همه متوجه شدند که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند، اما هنوز گروهی نمی خواهند این قضیه را درک کنند که آمریکا و اروپا نمی خواهند جمهوری اسلامی پا بر جا باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هنوز گروهی می گویند که باید سازش کنیم و با آنها کنار بیاییم اما ما می دانیم که سازش در مقابل چالش است، حضرت آیت الله خامنه ای در بیاناتشان می فرمایند«خیلی ها می گویند ما با اروپا و آمریکا کنار بیاییم و سازش کنیم همان طور که چالش هزینه دارد سازش هزینه بیشتری دارد.»

وی افزود: آمریکا تمام تلاشش را برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی انجام داد، اما نتوانست کاری از پیش ببرد و به این نتیجه رسید که باید سیاست مهار را در مقابل ایران دنبال کند، یکی از راه های مهار آمریکا، علیه ایران جنگ نیابتی توسط داعش بود، علت کینه و هراس آمریکا از سپاه ایران، وجود قدرت سپاه ایران است که توانست داعش را از بین ببرد و تمام آرزوهای آنها را بر باد دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha