پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران

حوزه/حجت الاسلام شجاعت گفت: این که در لیلة القدر، قرآن بر سر می گذاردند یعنی در سایه سار ولایت قرار داریم، قرآن برای ثواب بردن و تجارت کردن نیست، بلکه هر کجا که باشیم از رشد و نورش بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا شجاعت، در نشست اخلاقی با موضوع «روش استفاده از قرآن کریم در سیر معنوی» که با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب انسان ساز نظام هستی برای سیر معنوی است.

وی افزود: این موضوع وقتی برای انسان مطرح می شود که دیدگاه او نسبت به کتاب الله، درست باشد، اگر استفاده از قرآن فقط برای بردن ثواب باشد مسلماً این کتاب برای ما هدیه های معنوی را نخواهد داشت، باید دنبال شود که معنای ثواب یعنی چه؟ آیا به این معناست که برای ما انبارهایی ایجاد می کنند که در آن ثواب جمع می شود، در واقع ثواب به معنای رشد است یعنی جان انسان به مرتبه بالاتر ارتقا پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان فزود: برای حافظ کل هم، حفظ بودن ملاک نیست، بلکه باید آیات قرآن در درون نهادینه شده و تبدیل به عمل درست شود، در قیامت قرار نیست برای انسان چیزی ایجاد شود، یوم القیامه یعنی ظرف حضور حقایق، آنچه در دنیا از علم و عمل و رشد فراهم کرده ایم، در آن دنیا روشن می شود.

وی افزود: هدف از تلاوت قرآن باید رشد باشد و اگر رشد باشد درجات، بالا می رود پس روش استفاده از کتاب خدا برای ارتقای معنوی است، در روایات داریم هدف از تلاوت قرآن اتمام سوره نباشد بلکه توأم با تفکر باشد، قرآن سر تا پا تفسیر انفسی انسان است.

حجت الاسلام شجاعت در پایان گفت: کسی که دنبال امام زمانش می گردد باید در این صفحات پیدا کند، اینکه در لیله القدر،  قرآن بر سر می گذاردند یعنی در سایه سار ولایت قرار داریم، قرآن برای ثواب بردن و تجارت کردن نیست، بلکه هر کجا که باشیم از رشد و نورش بهره ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha