پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسینی مجد

حجت الاسلام حسینی مجد، رهبر معظم انقلاب را نمونه بارز یک عالم انقلابی «آتش به اختیار» دانست و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب در حالی از آتش به اختیار سخن می گویند که خود نمونه کامل آن هستند و باید الگویی برای جوانان باشند.

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، گفت: دشمن با تمام قدرت برای تضعیف اعتقادات مردم به میدان آمده است و این وظیفه حوزه های علمیه است که نه تنها در بحث های فقه و اصول، بلکه در زمینه های دیگر نیر به دنبال رفع نیازهای  جامعه باشند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه در تربیت انسان ها، مسئولیت بزرگی است، لذا باید نیروهای موثری را تربیت کند تا در زمینه های اخلاق، تربیت و عرفان اسلامی مجهز به سلاح علم و ایمان باشند و در جامعه پرچم داران موفقی باشند.

امام جمعه اسدآباد، توانایی جذب جوانان را وطیفه مهمی دانست و گفت: اگر روحانیان بتواند جوانان را جذب کنند و تکیه گاه بزرگی برای جوانان باشند آن زمان می توانند در جامعه نقش آفرین باشند.

وی، «آتش به اختیار» را به روز بودن معنی کرد و گفت: افراد باید به فناوری و علوم روز و زمان شناسی مجهز باشند تا در مقابل ترفندهای دشمنان دست بسته نباشند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای انقلابی باید با مطالعه و آمادگی خودشان همیشه آماده به کار باشند و در مقابل هجمه های دشمنان اسلام و استکبار ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسینی به نقش روحانیون در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور روحانیان مجهز در محلات مختلف شهری و روستایی توانسته است آمار مشکلات اجتماعی را کاهش دهد و این نشان از تاثیر حوزه ها بر مردم دارد.

وی ادامه داد: هر چه پرچمداران هدایت بتوانند با کارآمدی بیشتر و مجهز بودن با علوم و فنون به روز مردم بیشتری را جذب مساجد کنند انتظار جامعه بهتری را در آینده می توان داشت.

امام جمعه اسدآباد، با تاکید بر این که امام خمینی(ره) نماد یک عالم به روز بودند، گفت: امام با لباس ساده روحانی اما مجهز به تقوا، علم و موقعیت شناسی بود که با نفس قدسی پیامبر گونه اش وارد میدان شد و عالم را تکان داد و به اسلام عظمت بخشید.

وی، رهبر معظم انقلاب را نمونه بارز یک عالم انقلابی «آتش به اختیار» دانست و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب در حالی از آتش به اختیار  سخن می گویند که خود نمونه کامل آن هستند و باید الگویی برای جوانان باشند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: جوانان باید با نگاه به نحوه زندگی امام، شهدا و مقام معظم رهبری ببینند در مقابل مشکلات چه طور باید رفتار کرد و حوزه های علمیه و طلاب نیز با الگو گیری از این بزرگان می توانند در جامعه اثر گذار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه ها باید نیروهای خود را مجهز به موقعیت شناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی کنند تا بتوانند به وسیله آن جامعه را آباد کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha