سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس دانشگاه قم، آیت الله قاضی خرم آبادی را از خادمان حوزه و دانشگاه و توسعه علوم دینی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‏‎الاسلام والمسلمین دیرباز پیش از ظهر امروز در همایش سالگرد ارتحال آیت‎الله قاضی خرم آبادی در دانشگاه قم، وی را عالمی فقیه و تلاشگر در مسیر علم و دین دانست و گفت: وی در سال 1306، در خانواده‌ای مذهبی در خرم آباد به دنیا آمد.

وی افزود: آیت الله قاضی خرم آبادی از ابتدای نوجوانی به واسطه علاقه شخصی خود در حوزه به تحصیل پرداخت و جزو نخستین طلابی بود که از خرم آباد به قم آمد تا علوم دینی را فرا بگیرد.

رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: حضور و تحصیل در حوزه علمیه در دوران ستمشاهی با دوران پس از انقلاب، بسیار متفاوت است؛ اینکه یک نوجوان یا جوان با این انگیزه در آن زمان برای فراگیری علوم دینی به قم بیاید، نشان دهنده انگیزه بسیار زیاد و تربیت دینی برجسته است.

وی تصریح کرد: وی به همراه آیت الله کمالوندخرم‌آبادی، اهتمام خاصی در تأسیس حوزه علمیه خرم آباد داشت؛ آیت الله کمالوندخرم‌آبادی هم‌مباحثه امام راحل و آیت الله گلپایگانی بود.

رئیس دانشگاه قم گفت: پس از پیروزی انقلاب، آیت الله قاضی چندین مسئولیت مهم را به‌عهده داشت؛ از جمله اینکه ایشان، بنیان‌گذار مدرسه عالی قم بود که بعدها به دانشگاه قم مبدل شد؛ ایشان روحانی بود ولی در عین خدمت به حوزه و با توان مضاعفی که دارد، یک بیابان را با همت و سرمایه و تواناییهای خود، به یک دانشگاه تبدیل کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: ایشان در روزهای آخر عمر خود که مجبور به دیالیز بود، در دانشگاه حضور می‌یافت و بیان می کرد که «دانشگاه برای من، کاری الهی و فرهنگی است و وظیفه دارم تا جایی که جان در بدن دارم، در این راه خدمت کنم».

عضو خبرگان رهبری افزود: آیت الله قاضی خرم آبادی تا زمانی که کمترین توانی برای کار و تلاش داشت، کوچک‌ترین دریغی در مسیر پیشبرد اهداف علمی و اسلامی در دانشگاه نداشت؛ باید چنین بزرگانی را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: این عالم ربانی سالیان متمادی در مسئولیت های معاونت شورای عالی قضایی کشور، معاونت شورای مدیریت حوزه علمیه، دبیری و عضویت در هیئت عفو امام راحل و ریاست هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه علمیه ‌نقش آفرینی کرد و عمر خود را در مسیر تعالی علم و دین در جامعه قرار داد؛ ایشان، عالمی مخلص، خداترس و پایبند به تعالیم دینی و قرآنی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha