جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برکات

حوزه/ بانوی اندیشمند لبنانی با اشاره به اهمیت وحدت جوامع اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در بحث وحدت دور شدن از قرآن، خدا و لغزش در مباحث دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، خانم رزان برکات، بانوی اندیشمند لبنانی، پیش از ظهر امروز در نشست جمعیت بانوان فرهیخته استان، اظهار داشت: حفظ و تقویت وحدت امت اسلام در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ضروری است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی برای دست‌یابی به اهداف خود در پی تقسیم کشورهای مسلمان هستند، افزود: استکبار جهانی و دولت‌های اروپایی برنامه‌های زیادی برای تقسیم و تبدیل کردن کشورهای اسلامی به کشورهای کوچک دارند که هدف از تقسیم این کشورها کاهش قدرت کشورهای اسلامی ازجمله ایران است.

خانم برکات تصریح کرد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که صهیونیست‌ها برنامه‌های مختلفی دارند تا در چکیده اسلام روح یهودیت را حاکم کنند و امت‌های اسلامی رنگ و بوی صهیونیستی بگیرند.

وی گفت: ما فراموش کرده‌ایم که قرآن ما را به علم دعوت کرده است، درحالی‌که برنامه‌ای که دنیای غرب دارد بر این اساس است که تسلط علمی داشته باشد و این موضوع در بین ما جا بیفتد که باید از پایین به آن‌ها نگاه کنیم.

این بانوی اندیشمند لبنانی، بزرگ‌ترین مشکل جهان اسلام در بحث وحدت را دور شدن از قرآن، خدا و لغزش در مباحث دینی دانست و افزود: تألیفات انجام‌گرفته درزمینه وحدت در سال‌های قبل وضعیت بهتری داشت؛ اما الآن در حالت تاریک قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما شما را امت واحد خلق کرده‌ایم نه افراد واحد؛ پس باید اتحاد داشته باشیم تا توانمند باشیم.

برکات با بیان اینکه در ایران با توجه به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای وحدتی عظیم در بین ملت ایران در جریان است، افزود: اداره کشور ایران تحت رهبری فقیه و عادل اتفاق خوبی است و جای شعف دارد.

این بانوی اندیشمند لبنانی با اشاره به هدف از سفر خود به ایران، خاطرنشان کرد: برای برنامه‌های تألیفاتی که حول محور تقریب مذاهب اسلامی داشتیم به ایران سفر کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha