جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ قدس از مسائلی است که باید مسلمانان نسبت به آن حساس باشند و اجازه ندهند امثال افرادی مانند ترامپ برای مردم فلسطین تعیین تکلیف کنند وآنها را از سرزمین خود بیرون کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران با اشاره به سخنان اخیر در مورد بیت المقدس گفتند: قدس از مسائلی است که باید مسلمانان نسبت به آن حساس باشند و اجازه ندهند، امثال افرادی مانند ترامپ برای مردم فلسطین تعیین و تکلیف کنند وآنها را از سرزمین خود بیرون کنند.

ایشان افزودند: اسرائیل کشور کودک کش است و به زور زمین مسلمانان را غصب کرده و الان تحرکاتی است و می خواهند برای این  رژیم کودک کش، پایتختی را فراهم کنند این درحالی است که اصلا آنها زمینی ندارند و همه چیز از آن ملت فلسطین است؛ بنابراین یکی از وظائف مهم مسلمین شناخت همین تفکرات ضد دینی است.

معظم له بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاکید کردند و گفتند: اگرجامعه در این مسائل به رشد برسد می تواند گامهای مؤثری برای آینده بردارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رشد فرهنگی و سیاسی، نیازمند به بصیرت سیاسی و اجتماعی است، افزودند: انسانهای بصیر،  گرفتار فریب نمی شوند و در شرایط سخت و فتنه راحت می توانند تصمیم گیرند.

معظم له با بیان اینکه از جمله درس های سعادت بشر، داشتن ایمان، تقوا، نظم، خدا شناسی و معرفت به امام و دین است، افزودند: انسان مؤمن دارای حیات طیبه و مرگشان هم در پاکی است.

ایشان افزودند: اسلام دارای منشوراخلاقی و حقوق بشر است و این منشور در سازمان حقوق بشر قراردارد، این نشان می دهد که دین برای موضوعات حرف برای گفتن دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شهید و شهادت از مقامات خاص پیشگاه خدا است وشهید هم ازجایگاه ویژه ای درقیامت برخوردار است، افزودند: شهید مقام خاصی است که خدا به افراد خاصی عنایت کرده است.

 معظم له بیان داشتند: بعضی از شهدا در گمنامی به شهادت رسیده اند واین نشان می دهد که چه قدر در پیشگاه خدا ارزش داشتند.

 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha