پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مسئولان مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور با حجت الاسلام سید علی خمینی

حوزه/ حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی، رویکرد بین‌المللی را برای تأثیرگذاری بیشتر و جریان سازی‌های متعدد، ضروری دانست و گفت: تشکل‌های فرهنگی باید از تأثیرگذاری خود را از سطح شهر و کشور فراتر ببرند و رویکرد بین‌المللی خود را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مسئولان مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور اهواز در سفری دو روزه به تهران ضمن بازدید از مجموعه‌های فرهنگی مختلف، با حجت‌الاسلام سید علی خمینی دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام خمینی، ضمن تأکید بر رشد کمی و کیفی فعالیت‌های پس از انقلاب اسلامی، اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فضای مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی وجود نداشت؛ چراکه زیرا مارکسیست‌ها، کومونیست‌ها، حزب توده و گروه‌های غرب‌گرا عرصه را بر فعالان مسلمان تنگ کرده بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و راهبری‌ها حکیمانه‌ی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، مجال برای فعالیت‌های اسلامی و زنده کردن ارزش‌های حقیقی انسانی بیش‌ازپیش فراهم شد.

وی با بیان اینکه ما در قبال وقایعی که در اطرافمان رخ می‌دهد مسئولیت داریم، گفت: گروه‌هایی که ادعا می‌کنند مسائل منطقه و جهان اسلام به ما ربطی ندارد، آن‌قدر کوچک هستند که جز خود، چیزی را نمی‌بینند! درحالی‌که عظمت بینش اولیای الهی آنجا مشخص می‌شود که برای رهایی بشر از سلطه مستکبران، تلاش می‌کنند.

یادگار امام راحل(ره)، در ادامه افزود: اشخاصی که علاوه بر خود، دغدغه‌ی غیر را نیز داشته باشند، شخصیت‌های مثال‌زدنی و منحصر به فردی در تاریخ بوده و یقیناً جاودانه خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه قبل از اصلاح دیگران، باید به فکر اصلاح خود بود، تصریح کرد: انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند خود را کامل بداند؛ به همین دلیل تمامی افرادی که به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند، باید قبل از دیگران به فکر اصلاح خویش باشند.

حجت‌الاسلام خمینی، جوانی را بهترین فرصت برای رشد معنوی دانست و بیان کرد: امام خمینی (ره) با آن همه فضائل اخلاقی و کرامات معنوی، در جمع‌های مختلف می‌فرمودند که «وقتی به سن ما برسید متوجه می‌شوید که چه گوهری (جوانی) را از دست داده‌اید»؛ از این رو تا می‌توانید از فرصت‌های جوانی خویش بهره برید که إن شاءالله راه سعادت شما در جوانی رقم خواهد خورد.

وی رویکرد بین‌المللی را برای تأثیرگذاری بیشتر و جریان سازی‌های متعدد، ضروری دانست و اظهارداشت: تشکل‌های فرهنگی باید از تأثیرگذاری خود را از سطح شهر و کشور فراتر ببرند و رویکرد بین‌المللی خود را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام خمینی در پایان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی میان تشکل‌های فرهنگی گفت: هر تشکل مردمی باید با گروه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشد، به طوری که با برخی گروه‌ها در مسائل انسانی، با برخی دیگر بر سر موضوعات اسلامی و با عده‌ای دیگر نیز روی مباحث انقلابی به تفاهم رسند؛ که در این صورت می‌توان گفت هم‌افزایی میان تشکل‌های فرهنگی، حاصل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha