چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
الراشدی

حوزه/ کارشناس یمنی گفت: در یک ماه اخیر که محاصره شدیدتر شده، هیچ کمکی از هیچ سازمان و مجمعی به یمن نرسیده است، هیچ کشتی در بندرهای یمن برای کمک رسانی پهلو نگرفته و حتی رسیدن سوخت‌هایی مثل بنزین و نفت هم متوقف و گذرگاه های مختلف بسته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت بیش از دوسال از جنگ تحمیلی سعودی علیه ملت مظلوم یمن ،یمنی ها با وجود تحریم شدید و محاصره غیر انسانی و همه جانبه ای که با آن روبهرو هستند و با وجود حملات هوایی و بمباران غیرنظامیان، مقاومت جانانانه ای از خود نشان دادند. سرویس بین الملل حوزه برای اطلاع از آخرین وضعیت کمک رسانی به ملت یمن با عبدالناصر الراشدی به گفتوگو پرداخت.

عبدالناصر الراشدی کارشناس یمنی با اشاره به وضعیت بحرانی ملت مظلوم یمن در خصوص راهکارهای کمک مالی به ملت یمن در گفتوگو با خبرنگار سرویس بین الملل «حوزه»، گفت: امکان کمک مالی از طریق فعالان یمنی در سراسر جهان وجود دارد. اما باید این فعالان شناسایی شده و قابل اعتماد باشند تا کمک ها را به دست ملت مظلوم یمن برسانند. جنبش تنظیم مستقبل العداله که یک حزب رسمی است، از جمله سازمان های قابل اعتماد هست که تاکنون کمک ها را به ملت مظلوم یمن رسانده است.

وی ادامه داد: تا به حال کمک هایی از طرف مردم کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آلمان و برخی کشورهای دیگر و از ایران هم مساعدت هایی شده اما ملت یمن در انتظار کمک رسانی های بیشتر هستند.

کوتاهی صلیب سرخ و سازمان ملل در کمک رسانی غذایی و دارویی به یمن

کارشناس یمنی با اشاره به سهم اندک کمک رسانی سازمان های بین المللی به یمن گفت: سهم صلیب سرخ در کمک رسانی به ملت یمن یکدهم است و متأسفانه در کمک رسانی به ملت یمن، کوتاهی می شود و برخی کمک ها به دست مردم یمن نمی رسد.

وی خاطر نشان کرد: در یک ماه اخیر که محاصره شدیدتر شده، هیچ کمکی از هیچ سازمان و مجمعی به یمن نرسیده است، هیچ کشتی در بندرهای  یمن برای کمک رسانی پهلو نگرفته و حتی رسیدن سوخت هایی مثل بنزین و نفت هم متوقف است و گذرگاه های مختلف بسته شده است.

سعودی ها به هیچ کشتی اجازه ورود به یمن را نمی دهند

کارشناس یمنی گفت: در حال حاضر همه بندرها در دست سعودی هاست و تنها بندر الحدیده دست یمنی هاست که آن هم محاصره است و به هیچ کشتی اجازه ورود نمی دهند.

شهروند یمنی  ادامه داد: محاصره یمن از هجده ماه پیش آغاز شده و از همان زمان که بانک بین المللی مرکزی یمن را به عدن منتقل کردند،به روسیه و سوئیس اجازه ندادند که پول برای انصارالله و صنعا چاپ کنند. بنابراین  آنها  پول را برای  عبد ربه منصور هادی و طرفدارانشان در بانک مرکزی عدن چاپ می کنند و به شمال صنعا که زیر نظر انصار الله و حزب کنگره هست، هیچ ریالی وارد نشده و اجازه چاپ اسکناس ندادند.

وی با اشاره به شدیدتر شدن محاصره در یک ماه اخیر گفت: محاصره از همان روزهای اول وجود داشت اما گاهی کشتی ها و هواپیماهای سازمان ملل و صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز وارد یمن می شدند اما از دو سه هفته پیش تاکنون، محاصره شدیدتر شده و به هیچ کس اجازه ورود به یمن ندادند. حتی از یک ماه پیش تاکنون هیچ کشتی حتی زیر نظر آمریکا و سازمان ملل اجازه ورود نداشته است.

الراشدی تصریح کرد: در این اواخر خبری رسیده که چند هواپیمای صلیب سرخ با دارو و تیم پزشکی به یمن آمده اما تجهیزات پزشکی نداشته و هیچ نوع دارو و مواد غذایی به یمن نرسیده است.

گفتوگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    0 0
    ازدست بی عدالتی های سازمان ملل درمورد یمن وفلسطین ودیگر کشورهای مظلوم باید چه کاری انجام داد تا جهانیان واکنش نشان دهند