پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ماهر حمود و شیخ محمد حسین الحاج

حوزه/ شیخ محمد حسین الحاج، رئیس مجمع فرهنگی جعفری، از شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، استقبال کرد و نشستی درباره چالش‌های کنونی و چشم انداز آینده در سایه سیره حضرت رسول اکرم(ص) و اقدام ترامپ در خصوص قدس، برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد حسین الحاج، رئیس مجمع فرهنگی جعفری، از شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت استقبال کرد و کنفرانسی درباره مشکلات کنونی و چشم انداز آینده در سایه سیره حضرت رسول اکرم(ص) و اقدام ترامپ در خصوص قدس، برگزار کرد.

شیخ الحاج: سخن گفتن از اسلام باید بر اساس سیره رسول اکرم(ص) باشد

شیخ محمد حسین الحاج در آغاز این نشست، گفت: سخن گفتن از اسلام باید بر اساس سیره رسول اکرم(ص) باشد تا مسیر اصلاح شود؛ چراکه بسیاری از اسلام‌نماها، چهره اسلام را مخدوش کردند.

وی افزود: باید به تعامل خوب و محبت آمیز نبی‌اکرم(ص) با اصحاب و مسلمین رجوع شود، زمانی که آنان را به رفتن به حبشه توصیه کرد؛ چرا که در آنجا، پادشاهی بود که به هیچ کس ظلم نمی‌کرد.

شیخ ماهر حمود: قدس به زودی آزاد خواهد شد

شیخ ماهر حمود گفت: ما از اقدام ترامپ و برخی کشورهای عربی و اسلامی نیز که همیشه با تمام امکانات از رژیم اشغالگر حمایت می کنند، تعجب نکردیم؛‌ اما اکنون ما باید برای چگونگی مقابله با چالش های بی پایان، چاره اندیشی کنیم و به محکوم کردن و تظاهرات اکتفا نکنیم.

شیخ حمود، به تاریخ اسرائیلی‌ها که در تمامی رفتارهای خود از خداوند نافرمانی کردند و خداوند به آنان نسبت به انجام فساد هشدار داده، اشاره کرد و یاد آور آیه شریفه «كلما أوقدوا نارا للحرب أطفأها الله» شد و برای آینده قدس و نزدیکی موعد آزادی آن، ابراز امیدواری کرد.

وی، درباره تاریخ مقاومت و سلسله جنگ هایی که اسرائیل علیه آن به راه انداخته صحبت کرد و افزود: مقاومت با وجود تلاش های دشمنان، روندی صعودی داشته است.

شیخ حمود، در بخشی از سخنان خود به پیشینه تهاجمات رژیم اسرائیل و شدت گرفتن مقاومت غزه اشاره کرد و یادآور انتفاضه اول شد که شش سال به طول انجامید.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت تأکید کرد: با وجود سیاهی‌ها و ناآرامی‌هایی که منطقه را احاطه کرده، همچنان امیدواریم و قدس به زودی آزاد خواهد شد و البته این آزادی تا ظهور امام مهدی(عج) نزد شیعه و سنی به طول نخواهد انجامید.

وی افزود: به همین دلیل یهودیان در پی اقدام ترامپ احساس ترس کردند؛ چراکه این اقدام برای آنان، نشانه ای برای پایان رژیم آنهاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha