پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دولت پاکستان هزینه‌ای برای مرمت و نگهداری از مساجد اسلام‌ آباد نمی‌کند

حوزه/اخبار منتشر شده جدید نشان می‌دهند که تمامی مساجد تحت کنترل اداره اوقاف در اسلام آباد هزینه‌های ضروری برای تعمیر، مرمت و بازسازی را از مردم دریافت کرده و این مسئله سبب نفوذ جامعه بر مساجد شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dailytimes، تقریبا تمام مساجد تحت کنترل اداره اوقاف در اسلام آباد پاکستان برای تعمیر، مرمت و بازسازی، نگهداری و توسعه کار خود وابسته به «کمک‌های مردمی» هستند و به نظر می‌رسد دولت فدرال پاکستان از سال 2013 تاکنون یک ریال خرج نگهداری از مساجد این کشور را نکرده است.

این یک حقیقت به اثبات رسیده است که دولت هیچ نفوذی بر روی 868 مسجد از جمع 957 مسجد اسلام آباد، پایتخت این کشور ندارد و هم اکنون نیز درحال از دست دادن کنترل بر روی دیگر مساجد است.

هرچند اوقاف اسلام آباد هزینه 49.33 میلیون روپیه برای حقوق امامان جماعت، موذنین و خادمین پرداخت می‌کند و هزینه صورت‌حساب‌های مسجد از جمله قبض برق و آب را نیز به عهده دارد با این حال براساس اسناد رسمی این اداره از سال 2013 و تشکیل دولت اسلامی پاکستان لیگ – نوازشریف، هیچ مبلغی خرج تعمیرات ضروری مساجد نکرده است.

کارشناسان این امر را عدم اولویت دادن دولت پاکستان به مدیریت مساجد ارزیابی کرده‌اند.

امام جماعت از یکی از مساجد تحت کنترل دولت پاکستان که خواسته ناشناس باقی بماند در این باره به خبرنگاران گفت: عدم تأمین مالی دولت، تأثیر جامعه بر مساجد را افزایش داده است.

وی گفت: و ما نیز مجبوریم پیشرو دستورالعمل‌های کسانی باشیم که از نظر مالی بر مساجد تاثیرگذار می‌شوند.

در تماس با حوزه سرمایه داری شرق اسلام آباد، سید جواد مظفر، معاون کمیساریای عالی اعتراف کرد که اداره اوقاف با کمبود بودجه مواجه است.

وی گفت: ما مجبور شدیم هزینه‌های تعمیر و نگهداری را برای پرداخت صورتحساب های تسهیلات بدهیم ، زیرا بدهی‌هایی در حدود 20 میلیون روپیه داریم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha