جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقلید کورکورانه

حوزه/ کارشناس علوم دینی خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش آگاهی و بصیرت از وظایف زن مسلمان امروز است، گفت: تقلید کورکورانه از غرب ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، طوبی ولی پور، پیش از ظهر امروز در همایش «دختران آفتاب»، در بجنورد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل امروزه مبحث آگاهی و بصیرت است.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی و بصیرت از وظایف زن مسلمان امروز است، افزود: تقلید کورکورانه از غرب ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز است.

ولی پور تصریح کرد: انسانی که علم و بصیرت دارد، خوب می‌بیند و خوب می‌شنود و از مسائل عبرت‌انگیز در جامعه درس می‌گیرد.

وی، ریشه تمام مشکلات امروز را تقلید کورکورانه و بدون بصیرت برخی انسان‌ها از الگوهای غلط دانست و گفت: یکی از آسیب‌ها که فرهنگ اصیل و اجتماع را تهدید می‌کند مدگرایی و تقلید کورکورانه از غرب در پوشش و لباس است.

ولی پور ادامه داد: ترویج مد و پوشش‌های غیر اسلامی یک عمل عمدی از سوی کشورهای استعمارگر غربی است تا جلو پیشرفت را در کشورهای اسلامی بگیرد و جوانان را مصروف مد و پوشش کنند

وی، بصیرت افزایی و دنبال شناخت و حقایق بودن را از واجبات هر مسلمان دانست و افزود: ما به‌عنوان یک زن مسلمان وظیفه‌داریم آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهیم و گرفتار الگوهای غلط غربی و تقلید کورکورانه نباشیم.

وی، تحول بزرگ دنیای امروز را تحقیر کردن شخصیت زنان و دختران دانست و گفت: امروز دشمنان اسلام از مسئله حجاب نیز پا را فراتر گذاشته‌اند و لگدمال کردن شخصیت دختر، زن، مادر و همسر را در برنامه و اولویت خود گذاشته‌اند.

ولی پور تصریح کرد: همه می‌دانیم قرآن چه اندازه به زن و جایگاه زن اهمیت داده است و زنان برجسته را به‌عنوان الگو برای همه مثال زده است اما غرب کرامت زن را در عدم متانت در پوشش، رفتار و گفتار معرفی می‌کند که آن در نقطه مقابل آموزه‌های قرآن است.

وی، کم‌رنگ شدن عفت در خانواده‌ها را عامل اصلی بی‌دوامی و سری خانواده‌ها عنوان کرد و بر برگشت به آموزه‌های دینی و اسلام ناب محمدی تأکید کرد.

پژوهشگر دینی در خراسان شمالی گفت: طبق فرمایش حضرت فاطمه زهرا (س) «زن شیعه و مسلمان واقعی ما آن‌کسی است که آنچه را ما حلال می‌کنیم تا قیامت حلال بشمارد و هر چیزی را حرام که ما حرام کردیم تا قیامت حرام بشمارد»؛ حال ما باید زندگی خود را با این سخن حضرت زهرا (س) تطبیق دهیم و اگر مطابقت ندارد به دنبال عملی کردن آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: غرب منشأ اعتقادات مختلفی است که سرزمین ما به‌هیچ‌وجه با این اعتقادات نمی‌تواند سازگار باشد، بنابراین نباید از غرب الگوبرداری و تقلید کورکورانه داشت.

گفتنی است، همایش «دختران آفتاب و نهضت ما زنده‌ایم» در محل  سالن علیدخت بجنورد با حضور مسئول ورزش بانوان استان و شهرستان بجنورد و جمعی از دختران و مادران استان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha