جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد در جمع طلاب

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد در جمع طلاب گفت: امروزه شاهد این مسئله هستیم که کشورهای غربی و در راس آن‌ها انگلیس با خلق فرقه‌های مختلف مذهبی جعلی می‌کوشند تا علاوه بر ایجاد شبهات دینی میان جوانان کشور، میان شیعه و شیعه نیز تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب استان یزد با بیان اینکه توجه به مسئله وحدت مختص هفته وحدت و روز خاصی نیست، اظهار داشت: اینکه در هفته وحدت به این مقوله پرداخته می‌شود بسیار خوب است اما ما باید بدانیم که این وحدت مختص یک روز و یک هفته نیست.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: همان گونه که دشمنان اسلام هر روز در حال برنامه‌ریزی برای توطئه در منطقه و بین مسلمانان هستند، تشیع و اهل سنت نیز باید به این مسئله واقف باشند که مسئله وحدت به یک روز و یک هفته اختصاص ندارد.

وی اشاره به دشمنان همیشگی اسلام، گفت: یکی از دشمنانی که همیشه در حال توطئه برای ایجاد ناامنی در منطقه و در بین مسلمانان بوده است، آمریکای جنایتکار است که از هیچ حربه ای برای براندازی انقلاب و اسلام نمی گذرد.

مدرس حوزه علمیه استان یزد، وحدت را قدرت‌مندترین سلاح مسلمانان برای نابودی دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: مصداق بارز آن شکست داعش در عراق و سوریه است که با وحدت مثال زدنی منجر به شکست این لکه ننگ از روی کره زمین شد.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: وحدت به این معنی نیست که از تاریخ اسلام و ولایت انکارناشدنی حضرت علی (ع) چشم پوشی کنیم، بلکه با تمام اختلاف عقیده‌هایی که با برادران اهل تسنن داریم، نگذاریم دشمنان به اصل اسلام ضربه بزنند.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی که آمریکا به دنبال اسلام‌هراسی در جهان است، حفظ و تحکیم وحدت میان شیعه و سنی مانع از هرگونه تهدید و آسیب احتمالی از سوی فتنه‌گران زمان می‌شود.

مدرس حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: امروزه شاهد این مسئله هستیم که کشورهای غربی و در راس آن‌ها انگلیس با خلق فرقه‌های مختلف مذهبی جعلی می‌کوشند تا علاوه بر ایجاد شبهات دینی میان جوانان کشور، میان شیعه و شیعه نیز تفرقه ایجاد کنند، لذا باید نسبت به احکام دین آگاه بود و این آگاهی با مطالعه کتاب و مدارک معتبر اهل تشیع و رجوع به مبلغان دینی میسر می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha