پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام وفسی

حوزه/ حجت الاسلام وفسی با تاکید بر طی مقدمات علمی جهت ورود به فعالیت های پژوهشی، گفت: اگر مقدماتی که در دروس حوزه فراهم شده را بدون توجه بگذرانیم دیگر امکان حضور موفق در دریای تحقیق و پژوهش وجود نخواهد داشت زیرا طلابی که به طور مناسب مقدمات را طی نمی‌کنند در بحث تحقیق موفق نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حامد وفسی، امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه ایروانی تهران، با تاکید بر طی مقدمات علمی در روند تحقیق و پژوهش، اظهار داشت: افرادی که قصد حضور در کارهای علمی را دارند باید مقدمات را به خوبی طی کنند، مانند افرادی که قصد صیادی در دریا را دارند و باید قبل از حضور در دریا تمرین داشته باشند، اگر انسان در مرحله تمرین موفق شود امکان بهره برداری در دریای علم برایش وجود دارد.

استاد  حوزه علمیه تهران افزود: اگر مقدماتی که در دروس حوزه فراهم شده را بدون توجه بگذرانیم، دیگر امکان حضور موفق در دریای تحقیق و پژوهش وجود نخواهد داشت، زیرا طلابی که به طور مناسب مقدمات را طی نمی‌کنند در بحث تحقیق موفق نمی‌شوند.

حجت الاسلام وفسی عنوان داشت: طلاب در کنار کتب رسمی باید با کمک گرفتن از اساتید برای فهم بهتر دروس کار علمی و پژوهشی انجام دهند. به طور مثال در گذشته طلاب بیانات اساتید را تقریر می کردند ولی امروز این موضوع کمتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: جدی نگرفتن دوران طلبگی تبعات خود را در آینده طلاب نمایان می کند، همچنین استعداد انسان در سنین کم بهتر است و اگر طلاب قدر وقت و استعداد خود را ندانند در آینده ممکن است دیگر فرصت استفاده از آن را پیدا نکنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم و در بخش تقدیر از اساتید برتر از حجت الاسلام والمسلمین حامد وفسی، حجت الاسلام علیپور، حجت الاسلام سید علی میرسجادی و حجت الاسلام وفائیان، در بخش طلاب نخبه از آقایان مهدی مومنی، ابولفضل میرزاپور، مرتضی رشیدی، پیام طبیبی و بهشتی، همچنین در بخش طلاب برتر از آقایان رضا حسن زاده، مرتضی نصیری، سید شهاب الدین عظیمی، رضا فلاح، ابولفضل محمدی، علی احمدی، حسن شجاعی و سید علی اصغر علوی  تقدیر به عمل آمد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha