جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ درس اخلاق آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که رشد و شکوفایی جامعه در سایه فرهنگ سازی قرآنی محقق می شود، گفتند: برنامه های قرآنی باید در رسانه‌ها و مجالس‌ و محافل گسترده به شکل مستمر اجرا شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که رشد و شکوفایی جامعه در سایه فرهنگ‌سازی قرآنی محقق می شود، گفتند: برنامه های قرآنی باید در رسانه‌ها، تولید و پخش و در مجالس‌ و محافل گسترده به شکل مستمر برگزار شود.

ایشان افزودند: خداوند در آیه 17سوره حدید بیان می فرمایند: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَيَّنَّا لَکُمُ الْآياتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ»؛ حال باید با این معارف الهی این سؤال را پرسید که آیا زمان آن نرسیده است، کسانی که مدعی ایمان هستند، در برابر خدا تسلیم و خاشع شوند.

این مرجع تقلید بیان کردند: خداوند در قرآن کریم بیان می دارد: «ای پیامبر به مردم بگو من آمدم تا شما را موعظه کنم و یک موعظه دارم که همه موعظه‌هایم در آن خلاصه شده است، در راه خدا قیام کنید و نیت خالص داشته باشید».

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که همه بدبختی‌های انسان در این است که هوای نفس، عقل و فکر درست را از آنان می گیرد، تصریح کردند: شخص معتاد این موضوع را می‌داند که مواد مخدر سبب نابودی می‌شود و زندگی‌اش را از دست می‌دهد اما به دلیل اینکه تفکر نمی‌کند، از آن استفاده می‌کند.

معظم له با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها علیه مسلمانان، یادآور شدند: جریان‌های تفکیری و داعش دست به کشتار ملت‌های مسلمان مظلوم بی گناه زدند و زندگی آنان را نابود کردند و هر اقدام وحشیانه‌ای انجام دادند که به دلیل بی عقلی و پیروی آنان از هوای نفس است.

این مرجع تقلید یادآورشدند: تفکر از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عبادات خداست، انسان باید به این موضوع فکر کند برای چه در این دنیا حضور دارد و در آینده به کجا می‌رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرای عنوان کردند: تفکر در پرورش انسان و اصول اخلاقی بسیار مؤثر است، در طول شبانه‌روز، زمان خاصی را برای تفکر قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha