جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ سید میثم مؤمنی

حوزه/ حجت الاسلام مؤمنی، توجه به رویش های طلاب جوان برای دستیابی رسانه های انقلابی را یک امر مهم دانست و گفت: لازمه تحقق دست یابی به رسانه های انقلابی و ناشر ارزش های دینی گذر از نگاه های سنتی یکسوگرایانه و توجه هرچه بیشتر به رویش های طلاب جوان در زمینه رسانه و موضوعات وابسته به آن است.

حجت‌الاسلام‌ سید میثم مؤمنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به جایگاه رسانه و اهمیت آن در حوزه های علمیه، اظهار داشت: امروز یکی از ضعف های جدی حوزه های علمیه عدم پرداختن به موضوع رسانه و استفاده از ظرفیتهای فوق العاده آن بوده و ریشه این ضعف نیز عدم توجه ما به رسالت جهانی اسلام است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر ما متذکر آیاتی باشیم که خداوند در آن به پیامبراکرم(ص) ماموریت جهان گستر داده و دعوت همه اقوام عالم را از ایشان خواسته، می توانیم زمینه توجه همگان به اهمیت موضوع رسانه را فراهم آوریم.

وی افزود:نامه نگاری های اولیه پیغمبر اکرم(ص) به پادشاهان و امرای نقاط مختلف جهان، حاکی از اهمیت دعوت ملل گوناگون در موضوع هدایت عمومی عالم است؛ به همین دلیل روحانیت با توجه به ماموریت سنگینی که در حوزه هدایت جوامع بشری دارد، باید از ابزارها و فضاهای متناسب برای دسترسی به بیشترین نقطه های مخاطب بهره ببرد.

حجت الاسلام مؤمنی، گفت: اگرچه رسانه های کنونی در سیطره غرب و فرهنگ ضد اسلامی است ولی با شناخت ماهیت و اشراف بر زوایای تاکتیکی مختلف آن از طریق بالابردن سواد رسانه ای، میتوان اثر معکوس علیه دشمنان اسلام گرفت.

این کارشناس دینی، توجه به رویش های طلاب جوان برای دستیابی رسانه های انقلابی را  یک امر مهم دانست و بیان کرد: لازمه تحقق دست یابی به رسانه های انقلابی و ناشر ارزش های دینی گذر از نگاه های سنتی یکسوگرایانه و توجه هرچه بیشتر به رویش های طلاب جوان در زمینه رسانه و موضوعات وابسته به آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه طلبه تشنه هدایت جامعه بوده و با مشاهده اثرگذاری رسانه، مشتاق ورود به آن عرصه می شود، یکی از راهکاری مهم توسعه نگاه مدرن در حوزه سنتی، گزارش و بازتاب اثرات تبلیغی و تربیتی آن در بدنه حوزویان است.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه های بسیاری در زمینه استفاده صحیح و کاربردی از رسانه ها دارند، اظهارداشت: امروز با افتخار میشود از رهبر معظم انقلاب به عنوان پیشتاز و اسوه استفاده صحیح از رسانه جهت پیشبرد اهداف مقدس اسلام نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha