جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اهمیت فراگیری علوم کارآمد و مفید برای جامعه اسلامی گفت: فرشتگان به دستور خداوند متعال همواره برای دانشجویان و طلبه‌ها که به دنبال کسب علم و دانش هستند، آمرزش طلبیده و دعا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در دیدار شماری از مسئولان آموزشی این استان، اظهارداشت: دين اسلام، دين دانش و آموزش براي زندگي سعادتمندانه دنيوي و اخروي بشر است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های علم و دانش دوام و ماندگاری منافع آن است، افزود: اجر و پاداش علم حتی پس از مرگ نیز برای انسان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز، آموزش علم به دیگران را یکی از برترین کارهای نیک دانست و تصریح کرد: در روایات معصومین(ع) آمده است «کسی که علم سودمندی را به دیگران آموزش دهد، تا زمانی که آن علم باقی و مورد نقل و عمل دیگران باشد، در پرونده اعمالش حسنه ثبت می‌شود»؛ به همین دلیل علم و دانش بر عبادت برتری داده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: هرگاه خداوند بخواهد به کسی خیر برساند او را فقیه و دانای در دین نموده و راه رشد و نجات را به او الهام کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند در مواضع فراواني برتري عالم را نمايان ساخته است و گفت: از پیامبر اكرم(ص) روايت شده که خداوند چون براي كسي نيكي بخواهد او را عالمي ژرف‌نگر در دين می‌سازد.

آیت الله مهمان‌نواز، تصریح کرد: علم چنان نقش ارزنده‌ای در حيات الهي انسان دارد كه علم‌آموزی به فرموده پيامبر(ص) «طلب العلم فريضه علي كل مسلم، علم‌آموزی بر هر مسلماني واجب است» فريضه است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با بیان اینکه علم و دانش هم‌وزن ایمان و معرفت الهی است، اظهارداشت: مسئولان باید در زمینه ارائه آموزش‌های دینی و کاربردی همت مضاعف و روحیه جهادی و انقلابی داشته و جامعه را بدین واسطه از نحله‌های فکری دشمنان مصون دارند.

 

انتهای خبر/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha